Tråd: Lämplig router för Huawei E372
Hej alla,
Jag undrar om någon vänlig själ kan hjälpa mig med lite frågor runt Huawei E372 (tre) och olika wireless-routrar att köra med den. Jag har i dagsläget gått igenom tre stycken som inte fungerar med detta modem och är enormt less på situationen. Här är de jag testat som inte fungerat:
* Netgear MBRN3000
* TP-LINK TL-MR3420
* ZyXEL NBG4115
ZyXEL:en är den jag har kvar just nu och har en del labbar med firmware kvar att testa, mer nedan.
Jag vet att Dovados routrar lirar med detta modem i vissa fall, är det pålitligt? Vad har man för räckvidd på det trådlösa? Begränsar det hastigheten? Jag får absolut max från mitt abonnemang tre bredband max via USB rätt in i datorn, dvs. 32 mbit ner och ca 4 mbit upp, vilket är något jag inte vill tumma på.
Trevligast för mig vore såklart om jag fick ZyXEL:en att fungera. Om någon har erfarenhet här så tar jag gärna emot! Min firmware på E372 är och har varit 11.203.05.00.00 i alla test hittils. De firmwares på ZyXEL:en som jag testat är BFS.5 och BFS.6, ingen funkar med E372. Tre har släppt en ny firmware till E372, någon som vet om denna fungerar med ZyXEL NBG4115? Jag drar mig lite för att uppdatera modemet eftersom det inte går att backa vad jag hört.
Tack på förhand för eventuell hjälp!
/Erik