Jaså..det fanns en tråd för detta också...
Efter nån månads strul, och några extra fria månader så får jag väl anse mig nöjd till slut..
Men allt detta kan undvikas....så idag skrev jag följande på Telenors forum, och hoppas att de vidarebefodrar mitt råd.
Har ett gott råd till Telenor.
Det bygger på mina egna erfarenheter av allt strul jag hade i början, men nu, då allt fungerar så vill jag ge mitt råd.
Alla som skaffar mobilt bredband är inga tekniker eller vana vid denna teknik som detta ändå är.
Köper man som jag, ert paket med D-Link DWR-923, och bor ute på landet, ska man inte tro att det fungerar med de fjuttiga glasspinnar till antenner som finns ovanpå modemet.
För det första krävs det att den då står i ett fönster som vätter åt det håll masten finns..
Då får man ha tur, samt ha en partner som accepterar att man istället för blommor, placerar en ful låda med sladdar där på fönsterbänken..
Nej, det krävs externa antenner, gärna två riktantenner.
(Det finns andra också..)
Kabeldragning, håltagning i väggar mm..
Det borde som när man teckar att parabolabonnemang för sin TV, komma en installatör som sätter upp antennerna, riktar in dem med instrument och inte på känn..
Ser till att allt fungerar, gärna går inte i D-Linkens Interface och låser den på 4G, då 3G-nätet är helt värdelöst, enär det är något fel med mjukvaran i lådan som gör att det blir tvärstopp ibland..
Tänk va nöjda kunder ni kunde få..
Humorn är flytvästen på livets flod