Jag har också problem med att uppdatera DynDns.org efter uppgradering till 5.0.16 och 6.0.1. Hade inga problem tidigare (minns inte version).
Felmedelandet "Jan 1 02:00:31 : Dynamic DNS could not be updated. Please check Internet connectivity" kommer nästan direkt (31 sek) efter boot och innan NTP har satt tiden. Det är klart att man inte kan nå internet innan modemet har kopplat upp. Någon/några minuter senare är uppkopplingen klar och NTP sätter klockan men felmeddelandet för DynDns uppdateras aldrig. Det verkar som man bara försöker uppdatera DynDns en gång och det innan man kopplat upp färdigt.
Jag gick in på min sida hos DynDns.org och där finns ingen indikering på att jag försökt för många gånger och därför blivit låst. Det problemet hade jag med TP-Link så jag fick köra en uppdaterare på en PC istället. Det vill jag slippa och därför gör jag nu ett nytt försök med Dovado eftersom alla verkar vara nöjdare med stabiliteten efter 5.0.16.
Det hjälper inte heller att manuellt göra disconnect/connet på modemet. Inget nytt försök att uppdatera DynDns görs.
Min slutsats är att man försöker uppdatera DynDns för tidigt efter boot och dessutom försöker man inte alls uppdatera efter en ny uppkoppling. Det måste göras för man kommer troligtvis få ny IP-address efter förnyad uppkoppling