1

Tråd: Trådlös skrivare med Tiny

Min HP DeskJet skrivare med trådlös anslutning kräver antingen att man ansluter den med WPS-knappen på routern eller anger en slumpad PIN-kod som skrivaren anger.

Tiny'n har ju ingen knapp och någonstans att knappa in koden i gränssnittet mot routern har jag inte hittat. När jag söker efter skrivaren från datorn hittar den inte skrivaren heller.

Är det någon som har ett förslag på hur jag kopplar ihop dem?

(Det gick bra att koppla ihop den med en router med WPS-knapp)

2

Sv: Trådlös skrivare med Tiny

Hej,
För att konfigurera den trådlösa anslutningen bör du använda mjukvara från din dator.
Du kommer bli promtad temporärt och få ansluta USB kabeln för att konfigurera anslutningen med skrivaren.

Om mjukvaran ej är installerad på din dator så kan du försöka följa instruktionerna här:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu … search#N98

If you already completed the software installationj, you may find the wireless configuration as following:
1. From the computer’s start menu select All Programs or Programs, and then select HP.
2. Select HP Deskjet 3050A J611 series
3. Select Printer Setup and Software Selection
4. Select eighter Convert a USB connected printer to wireless or Connect a new printer and Follow the onscreen instructions.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Tackar så länge, skrivaren står i stugan så jag ska prova nästa helg och återkommer då om hur det gick.

4

Tack så mycket, det funkade klockrent!