Sv: 4GR som "bara står" förbrukar data?!
Sam skrev:Som sagt, nånting måste ha gått fel med dataparsningen mellan de olika upp-/nedgraderingar du har gjort. Det kan också förklara varför den kopplar ner.
• Är "dataparsningen" ett etablerat begrepp, vad innebär det?!
I mitt fall handlar det om en router som går på "tomgång", inga anslutna lokala klienter, inga (få) aktiva funktioner. Vilken data "parsas" då och hur kan det bli ca 14 GB på sju dagar?!
(Nu verkar det eventuellt som att routern rapporterar fel datamängd, Telenor tycker det är mycket mindre...)
1) Spara ner routerns konfig filen på datorn.
2) Gör en factory reset av routern.
3) Lägg tillbaka konfig filen på routern.
4) Bytt ditt signatur. Den börjar bli supergammal nu och ditt påstaende stämmer inte med fakta. Vi har satsat och löst problemet sedan 2 månader tillbaka.• 1-3)
Här är ju själva orsaken till att jag i en annan tråd ställde frågan Dovado 4GR för instabil för fjärrövervakning? (http://www.mobilabredband.se/forum/view … hp?id=4433).
Om man ständigt måste göra fysiska återställningar så funkar den ju sådär för övervakning/styrning på distans (jag har den i stugan för att slå på värme, hålla koll med en kamera etc).
• 4)
Eh, vilket problem har ni löst?! Mitt problem är att jag just nu upplever Dovado 4GR (med FW 5.0.16) som instabil och otillförlitlig.
För övrigt anser jag att Dovado bör satsa på stabilitet före andra funktioner.
Inte för att vara taskig, du har säkert lagt ned en del pengar på denna router. Men släng ut skiten och köp en "Riktig" router med Loggningsfunktioner osov. Det här leder ingenstans..
Dovado kommer inte ändra sig. Ursäkta min svenska men det känns som du pissar just nu i motvind och ni verkar inte förstå varandra alls. Dessutom som pricken över i rörande loggar, Dovado tycks glömma bort att vi är ett gäng gamla rävar som har några år bakom oss, och för oss är inte loggarna för avancerade, snarare tvärt om!! Vi vill veta vad som händer. När vi vet vad som händer kan vi även bilda ss en uppfattning vad som är fel.