Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad
Discover skrev:MmmMagnus skrev:Nu kanske jag är trög men jag har läst hela tråden samt på joors.com men jag fattar inte. Kostar startpaketet med modem 499kr eller kostar det gratis? Ifall det kostar gratis tar jag gärna emot en invite också!
I övrigt är jag inte övertygad om att det kommer bli en succe. Visst 2gb/mån är väl ok men 199kr för 5gb med hastigheter upp till 10Mbit/s i Telia/Tele2's sunkiga och överbelastade nät som knappt orkar någonting? Nja.
/MmmMagnus
Har Telia och Tele2 ett överbelastat nät ?
Ja, det var en jävla massa klagomål på deras 3G-nät fr.o.m. slutet av förra sommaren (2011) och dom erkände det ju t.o.m. i media. Eller det var kanske inte nätet utan bandbredden som inte räckte till. Vad vet jag, är inte i branschen. Problem hade (har?) dom i.a.f!
/MmmMagnus
Okej, men det verkar inte vara hela nätet som är drabbat, här där jag bor så är t.ex Tele2 3G nät snabbare än 3´s nät, och då har ändå 3 bra många fler master.
Dock kommer 3G att bli mer och mer avlastat när fler går över till att surfa genom 4G.
Ringa kan man faktiskt göra över 2G nätet, så slipper man ta upp kapacitet i 3G nätet.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.