Tråd: Fruktansvärt slött
Tja!
Har kört med tre och ett e220 i ett år nu. I början gick det bra, kunde pressa upp hastigheten i drygt 2mbit (med undantag för att uppkopplingen sket sig ibland). De sista veckorna kommer jag upp i MAX 0.4 mbit, det är lite underligt kan man tycka. Har provat en himla massa olika saker, med dovado, utan dovado, en hög olika datorer, testade ikväll att köra simkortet i en telefon som klara hsdpa. Med samma låga hastighet som resultat. Man kan fundera om jag har usel mottagning, men det har jag icke, hänger jag ut dongeln genom fönstret säger dovadon att jag har 95% i signalstyrka (hade det inte varit för några träd hade jag sett masten någon km bort)
Nog för att jag tycker att uppkopplingen har blivit segare och segare sen jag skaffade mitt abonnemang, logiskt med fler och fler som använder mobilt bredand här på landet där man inte kan får något annat) Men så här illa? Kör jag TPtest nu får jag 0.2 mbit...
Det konstiga är att jag har en kompis som bor drygt 800 meter härifrån som har samma abonnemang, samma modem, har får drygt 1,5 mbit när han kör TPtest.
Felanmälde till Tre igår, får se om de hör av sig inom fem dagar som det stod när jag felanmälde.
Någon annan som råkat ut för något liknande?
/Krille