Tråd: Två abonnemang på samma antenn?
Skulle det vara möjligt att köra två abonnemang (olika ISP) på samma utomhusantenn, eller stör det för mycket
Jag har en riktantenn. yagi GSM, 3G och 4G, 11dB
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Antenner och vågutbredning » Två abonnemang på samma antenn?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Skulle det vara möjligt att köra två abonnemang (olika ISP) på samma utomhusantenn, eller stör det för mycket
Jag har en riktantenn. yagi GSM, 3G och 4G, 11dB
Ar billigare att skaffa en till antenn.
Da du iaf har tva sim och modem
Du får fråga respektive tillverkare hur mottagaren klarar direkt inkoppling av sändareffekt från ett annat modem. Max uteffekt är 0,23 watt vilket kan vara mycket för en känslig mottagaringång.
Om den ena kor tex 4G 900MHz och den andra kor 2600MHz 4G sa skulle ett filter kunna anvandas, men det ar troligare billigare att skaffa en till antenn.
Sedan om dom tva operatorerna har olika master sa maste du ivf ha antenner at olika hall, dvs tva antenner.
OK Tack för hjälpen
Jag som har ett abb från Tre och ett från Telenor (som går ut 25 juni) måste ju testa att sätta i varsit modem från varsin sida i den induktiva kontakten. Nyfiken är man och kommer nog prova detta i påsk.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Antenner och vågutbredning » Två abonnemang på samma antenn?