Tråd: Telenor med Huawei B683 3G-router (16mbit) teknikstrul mm
Skaffade i förra veckan "hemtelefoni och surfpaket" ifrån Telenor. (Huawei B683 3G-router) http://www.telenor.se/privat/mobilt-bre … 5#T47084_2
Detta är en kombinerad 3G och hemtelefoni lösnig som funkar sisådär.. När det gäller surfen så är den som ni alla anmärkt innan det går i vågor.. allt ifrån 2,5-8Megabit. Men en grej som gör mig fundersam är själva hemtelefonin. Vid två tillfällen har hemtelefonin totalt slagits ut p.g.a någonting. Den ena gången var det en upptaget ton i telefonen när jag lyfte luren, den andra gången slogs både internet och telefonin ut, och detta på grund av att jag försökte ringa när jag tankade hem en uppdatering.. Är det fler som har detta modem eller denna typ av problem med sin router
En annan grej jag retar mig på är täckningen, den har en tendens att "svajja" i emellanåt.. Låt mig förklara. Om du loggar in på routern kan du se täckningen, och fastän routern inte rör på sig en millimeter varierar täckningen mellan 2-5 staplar åtminstone en gång i timmen, detta trots att jag bor 1250 meter ifrån närmsta mast.
Jag har köpt en riktantenn på 11dB som jag hoppas löser problemet en aning, men har inte hunnit koppla in den. Jag vill gärna höra om ni har någon erfarenhet av "Riktantenn yagi GSM, 3G och 4G, 11dB"
Värt att notera är att Telenor har höjt gränsen till 100gb i månaden för de som valt hemtelefoni och bredbandslösningen.