"Okej verkar funkar bättre nu..." Vilka inställningar mixtrade du med?
Kolla även dina/Telenor´s grundinställnigar:
1) Extras -> Network Statistics -> Refresh
2) Extras -> Profile Configuratio -> profile1 (eller2?) -> Connect
3) Extras -> Profile Configuratio -> profile1 (eller2?) -> Edit
Så här ser det ut hos mig efter aktiveringen (Edit)...
Obs.: Jag gjorde aldrig några ändringar på den här sidan!
Det konstiga är att alla dessa grundinställningar försvinner/gömmer sig(?) efter en reboot. Bugg!?
Även homesidan visar mig helt galna rader...
*Home Status -> Internet -> Not yet connected, fast jag är ju connected, men det är så hos alla enligt bredbandsexperten.se! Bugg!?
[Off Topic] DOVADO har ju också problem med just *den infon, men då är det tyvärr ibland helt tvärtom! Rejäl bugg!?
"Varje gång jag försöker stänga av `logout if the connection is idle for sometime´ så måste jag ha ett username och password."
Inte jag... avmarkerar i rutan -> Apply -> väntar en kort stund -> får: Operation succeeded.
MEN jag tappar därefter tillfälligt uppkopplingen ( internetlampan på routern = röd) och får gå till punkt "2) Extras" (se ovan) och ansluta igen för att få en grön lampa! Bugg!?
Eller kan man bara göra vissa ändringar när man inte är nätuppkopplad? Inte vet jag!
"PPOE lösenordet dock?"
Inte det blekaste...varje gång jag loggar in måste jag ta bort •••••! Bugg!? Firefox!?
Dvs...Username = admin + Password = tom ruta.
Har försökt att ändra ovanstående överallt...nix...nada...går inte!? Rejäl bugg!?
"Dessutom ska jag ta bort `description på DNS inställningarna´?"
Det behövs nog inte...här står väl bara Telenor`s eller dina egna anteckningar.
"Och vad gör DynDns?"
Det är den krokiga vägen till min kamera.
Här kan du ha "none" om du inte har ett konto hos dyn.com!
Det är här min router fortfarande har problem med att kommunicera/auto(!)uppdatera IP:n.
Jag misstänker att "DWR-923" ännu inte stödjer den här funktionen fullt ut. Rejäl bugg!?
Ps.: "[FIREWALL] Disabling Management Access from Internet to port 80"?
Kolla också brandväggen i "Windoofs", men den ska väl egentligen inte kunna stänga av routern (Internet = röd lampa)?
>> _____PC (Win 10 Pro) <=> *D-Link DWR-923 <=> o/e <~> Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]