är i samma läge som du, har ADSL 24 frå telia som är grymt stabil (tptest 16,5mbit/1,75mbit alltid). men tycker att upploaden är för låg. Lockades av det mobila 3G 32/4 från BBB, samt att 4G på 900 bandet kommer i juni. Trodde att jag skulle kunna få ut sissådär 15/3 av det mobila och sedan 25/10 när 4G kommer.
Men har testat och testat 3G grejjerna nu och har aldrig nått mer än 9/3 i speed, och det som bästa resultatet. Normalt för det mobila är kanske 4/2 vilket är ganska så kast faktiskt. Bor ca 300m från masten så ingen kan skylla på dålig täckning, D-linken säger att jag har en signal på -55db. Min dåliga mobila speed ligger nu hos supporten, så väntar på svar från dem nu.
Vet inte om operatörerna spärrar nerladdnings hastigheten på vissa master? men när jag når mina topp resultat så rusar tptestet iväg mot ca 9,7mbit och där tar det tvärstopp. Har man upp till 32mbit borde man någon gång kunna komma över 10mbit kan man tycka, däremot är upploaden skapligt stabil på 2,5-3,2mbit.
Har nu 7 dagar på mig innan "de två ångerveckorna" är över, så får se om supporten kan hjälpa mig och om det är möjligt att ta sig ur operatörens klor om man ångrar sig. I värsta fall får man stå ut till juni och hoppas att 4G räddar mig.
Som det känns nu så är ADSL betydligt stabilare, det även om det börjar kännas som stenålder. Har 1,8km telekabel till stationen, så vdsl kan man glömma...
Bredbandsbolaget 4G (2600) : D-Link DWR923 Router : Glatt humör när det funkar, alltså aldrig.