Tråd: Lurad av 3
Hur kommer det sig att TRE begränsar min hastighet när jag har er ”3Bredband Max” som jag beställde sommaren 2011 och då det inte fanns någon som helst begränsning i datatrafiken?
I mitten av januari fick jag mitt bredband begränsad till något obrukbart och då meddelade jag TRE att jag inte längre ville ha TREs bredband, men fick till svar att jag var tvungen att betala hela abonnemangs tiden vid uppsägning av den. Då under januari köpte jag en kontantkort från en av era konkurrenter, och det verkar som att jag blir tvungen att göra det även i mars eftersom jag återigen drabbats av en begräsning redan 2012-03-06.
Nu kommer jag komma upp i två månader då jag måste använda en ersättnings bredband från TREs konkurrenter.
Att TRE ändrar villkoren under pågående abonnemang är något som jag förknippar med en andra aktörer än ett företag som vill verka seriös.
Jag får inte fått någon som helst förklaring till varför TRE väljer ändra villkoren i just mitt avtal.
Till TRE har jag föreslagit två möjliga alternativ:
1. Mitt avtal hos TRE fort löper bindningstiden ut, UTAN begränsning som avtalat den 30/6-2011.
2. Avtalet hävs mot utbyte att TRE får tillbaka hårdvaran utan extra kostnad för mig.
Svaret från TRE? Dom ignorerar mina förslag helt och hållet och säger att jag får finna i mig i deras avtal tills uppsägningstidens slut.
Lurendrejeri med andra ord.
Mvh Jari