Sv: Support för ZTE MF820D
Nu finns programvaran på siten. Man måste uppgradera ZTE modemet först.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Support för ZTE MF820D
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nu finns programvaran på siten. Man måste uppgradera ZTE modemet först.
Jag kan också meddela att det fungerar INTE,
jag har ingen 4g täckning där jag är nu, men den borde kopplat upp med 3g.
Väntar på att dovado ska ringa, har lagt in ett supportärende.
Kör med nya dovado 5.0.11, 4GR samt B12 programvaran i ZTE modemet.
Testat ställa in 3G only?
Samt gör en factory reset
/M
3G Only, nu funkar det.
Enjoy!
Just nu när de bygger upp 4G nätet så "kan" det vara så att modemet kan hitta 4G uppkopplingar på icke 100% aktivierad bas stationer. Tex. bastation är i gång men inte inkopplad bakåt.
Så tips är att testa 3G only om man inte fårigång modemet och man är i en 3G area.
Bara hoppas du får 4G snart :-)
/M
Ja man får se om det blir nån 4G.
Men modemet stod och växlade mellan 3g och 2g när den var i autoläge.
Hur uppdaterar man ZTE modemet?
Jag har Mac och kan inte köra med Telias connect programvara
Du måste nog sätta det i en PC och köra telia/zte programvaran.
Det fanns också en speciell uppgraderingsfil att ladda ner från telia men de var också för pc.
Hur uppdaterar man ZTE modemet?
Jag har Mac och kan inte köra med Telias connect programvara
Om det är bråttom så får du leta upp en Windows vän och uppgradera modemet hos den.
Annars väntar du så ska du få en Live Update via nätet av ditt modem.
Tror inte alla Telias modem uppgraderas samma dag utan de gör det i batchar.
Mvh
Mathias
Provat med Min PC igår men det fanns inga updates tillgänliga. Får väl vänta och se då
Provat med Min PC igår men det fanns inga updates tillgänliga. Får väl vänta och se då
Uppgraderingen finns på Telias sida: http://www3.telia.se/support/programvar … te_B12.exe
Annars väntar du så ska du få en Live Update via nätet av ditt modem.
Tror inte alla Telias modem uppgraderas samma dag utan de gör det i batchar.Mvh
Mathias
Hur länge behöver man vänta på en Live Update? Behöver modemet isf. vara anslutet till en PC, eller räcker det med att det sitter i Tiny:n?
Jag har nämligen en semipermanent installation 4m ovanför min skorsten, och det är ett h-vete att komma åt den. Särskilt nu med tanke på väderlek... :-P
Bilden visar min Tiny med MF820D från Telia. Bakom Tinyn sitter en fiberomvandlare från D-link. Den utgör ett galvaniskt skydd mot åskrelaterade problem. Alltesammans är inpackat i en IP67-låda från Fibox och sitter längst upp på två hopkopplade 2m maströr.
Vad gör man inte för att få lite 4G-access... ;-)
Sexigt!
Uppdatering sker bara med hjälp av datorn. I ditt fall - if it ain't broke, don't fix it.
B14 kontra B12/B13 fixade för det mesta sitt hantering i datorn efter användning i routern. Winbugs.
Har du någon motor som kan vrida lådan åt olika håll?
Ok, bra att veta. Jag väntar till sommaren med ev uppdateringar. Det hade varit *otroligt* coolt om man kunde ge Tiny:n en firmware-fil, som den i sin tur kunde ladda modemet med, även om jag är väl medveten att det är orimligt att supporta alla olika uppgraderingsmetoder modemtillverkarna änvänder sig av.
Gällande motor; nej det har jag inte, även om det vore rel enkelt att lägga till. Jag bor i Älvsjö/Herrängen, och vi är omgivna av 4G-master "runt om", även om just mitt hus råkar vara beläget i en svacka... Jag har inte heller märkt att 820:n är särskilt riktningsbenägen. (Förbaskat bra modem det där; även på 3G!)
Då är vi grannar. Jag har hittat min favo mast, och det är alltid över 90% signal på den.
Tack för att ni lyssnar på era kunders önskemål! Bridge-mode låg högt upp på min önskelista.
Har ni funderat mer på det där med att "fjärr-upgradera" modemen? Jag förstår att det inte är realistiskt att routern skulle ha stöd för alla tänkbara uppgrderingsförfraranden modemtillverkarna har, men det går kanske att implementera en port-redirection -demon, som med rätt mjukvara i PC:n skulle få PC:n att tro att USB-porten var lokal, men att den i själva verket satt på routern... Det där blev en dålig förklaring, men om ni kollar på http://www.usb-over-network.com/usb-over-network.html, så kanske det klarnar?
Inga planer för sånt. Vi har gjort det en gång i tiden med ett visst PCMCIA kort (2005-2007), men det gick bara med den kort tillverkaren och inga andra.
Tack
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Support för ZTE MF820D