Tråd: Telenor 4G fri surf spärrar uppladdning av filer
Hej,
Jag har detta abonnemang, och jag måste dela med mig av mina erfarenheter. Jag hoppas någon annan har likartade problem så vi kan reda ut detta fenomen.
Jag har alltså en FTP server som jag ibland laddar upp filer till, samt laddar ner ifrån. Nedladdning fungerar klockrent, och jag får helt ok hastigheter (ca 3 mb/sec)
Däremot uppladdning fungerar i kanske någon minut, ibland längre... men sedan tar det stopp. Helt plötsligt så stannar uppladdningen och jag kan inte fortsätta om jag inte reconnectar till FTP:n och för över filen igen. Samma sak händer igen, och man blir mer och mer frustrerad.
Det måste vara någon spärr som Telenor har lagt in då min uppladdning fungerar klockrent när jag använder mig av Anonines VPN tjänst. Då bryts inte överföringen alls och jag kan med sol i sinne ladda upp mina filer.
Detta är helt sjukt isåfall om det verkligen är så att Telenor sätter stopp för uppladdningar. Jag orkar inte ens börja berätta hur kass Telenors kundtjänst är, så jag orkar inte ta fighten med dom om just detta, men jag undrar om det finns andra användare här som har likartade problem?