Tråd: Lägre signal och lägre hastighet men stabilt (tror jag)
Det verkar som om Tre haft en stor omläggning av nätet i Stockholms-området. För några dagar sedan kunde jag INTE koppla upp och signalstyrkan var 0 pinnar. På hemsidan breskrev Tre störningar av nätet.
Nu kan jag koppla upp men signalstyrkan var i morse 0-1 pinnar och -105 dbm med hastighet 5,81 Mbit/s och 5,95 Mbit/s på andra mätningen. Tidigare under flera månader hade jag alltid 10-20 Mbit/s (ibland mera) med modem E372. Jag misstänker att man tagit bort min närmaste mast (väster om Stockholm) där jag tidigare alltid hade många pinnar (ca 4-5 stycken). Nackdelen var att modemet kopplade ned då och då (flera gånger i veckan). Tror att DETTA är bättre nu.
Jag använder även modemet i södra Stockholm och där har det alltid varit stabilare men med lägre hastighet c:a 6-7 Mbit/s.
Nu när jag skriver detta har signalen ökat till 3 pinnar och -95 dBm (väster om Stockholm) och hastighet 6,94 Mbit/s med 57 ms.
Tillägg: nu kl 15.15 är det ännu sämre. Jag hade 0 pinnar och -109 dBm. Modemet kopplade ned. Svårt att koppla upp igen. Hastighet 5,36 Mbit/s ned och 0,12 Mbit/s upp. Senare blev det 0,65 Mbit/s ned och 0,03 Mbit/s upp. Signal 0 pinnar -103 dbm. Ännu senare 2,67 Mbit/s ned och 0,30 Mbit/s upp. Fortfarande 0 pinnar -103 bBm kl 16.00