Andy, mitt inlägg ovan gäller fortfarande. Dvs...fungerar...fungerar inte...fungerar...
Port 80 i DWR:en kan tyvärr fortfarande inte användas för en kamera-portforward, det skär sig någonstans. Det gick förrut med UMR:en och TP- Link:en, men DWR:en säger strikt ifrån.
Ändrade både i kameran och i DWR:en till port 6565 och det funkar via DynDNS perfekt några timmar. Sedan stängs porten automatiskt (Telenor?) utan att IP:n har ändrats under tiden!
Någonstans är det nåt som fortfarande brister i kommunikationen...även med den nyaste firmwaren (finns här --> http://www.telenor.se/privat/kundservic … dband.html) finns mitt lilla problem kvar.
Om nån i forumet har tips eller en lösning skulle jag vara mycket tacksam!
Hur du kan hantera ditt nätverk utifrån kan jag inte besvara, men det borde ju funka.
Det arbetas nog förhoppningsvis med en bättre FW som även undanröjer flera buggar?
Jag är iaf jättenöjd med routern...stabil uppkoppling (här med `900 MHz Only´)...för mig tillräckliga hastigheter (just nu 14/10)...inga överhettningsbekymmer...PortForward direkt till Slingboxen (port 5001) utan DynDNS(!) funkar utan anmärkning.
Till nackdelen hör kanske att det inte finns nån publik manual tillgänglig, att lådan är stor och såmed ev. svårplaceringsbar.
>> _____PC (Win 10 Pro) <=> *D-Link DWR-923 <=> o/e <~> Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]