Tråd: 4g slött idag
Har ni andra telenorkunder också problem?
Hastigheten har halverats sedan igår...kan det vara ovädrets fel?
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Telenor » 4g slött idag
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har ni andra telenorkunder också problem?
Hastigheten har halverats sedan igår...kan det vara ovädrets fel?
Hej
Jag har också problem med 4G i Stockholm.
Jag kan pinga ut men kan inte surfa. Det har hållit på i 4 dagar nu. Enligt Telenor har de ingen aning vad det kan vara.
FRAGGED
Nu är farten tillbaka igen, antar att det var vädret
Konstigt...eller?
Med min IP 46.***(4G) hamnar jag enligt speedtest.net alltid i Randers (Danmark) som utgångspunkt!
Då blir väl alla värden missvisande?
Den mäter ju vart emot du har lägst ping.
Nu hamnar jag också i Randers. Tidigare var det Köpenhamn.
Du kan ju ställa det själv om du vill ha sämre värden...
Den mäter ju vart emot du har lägst ping.
Då är det väl ingen vits med det? Jag vill ju kolla sånt från / till min närmaste server...det kan väl inte vara Randers som utgångspunkt? Då blir det väl omvända värden?
Jag har haft en massa underliga hastighets problem med upload dom senaste 2 dagarna men ser ut som det är fixat nu
Ojoj...vilka höga hastigheter du får! Vad ska man ha det till?
Här på ön får vi bara 4G-kontakt med 900 MHz och trots god signalstyrka blir max.hastigheterna då ej högre än 14 / 10, men jag är mycket nöjd med det. Hoppas det håller i sig sen när naturen får sina "utslag" igen!
Ojoj...vilka höga hastigheter du får! Vad ska man ha det till?
Här på ön får vi bara 4G-kontakt med 900 MHz och trots god signalstyrka blir max.hastigheterna då ej högre än 14 / 10, men jag är mycket nöjd med det. Hoppas det håller i sig sen när naturen får sina "utslag" igen!
Flyttar jag huawei'n längre in i huset så blir det bara 45mbit
Jag har inte lyckats ta mig under 70Mbit/s . Får väl sätta 4gmodemet i källaren i ett plåtskåp .
Vad ska man svara med...
Så ja! Nu har de stängt av 4G i masten närmst mig,alltså kan jag få in masten i stan.
Riktade om antennerna så blev det så här:
https://lh4.googleusercontent.com/-PKP- … 252529.jpg
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Telenor » 4g slött idag