Tråd: telenorbutik
Hej! tänkte bara varna för säljare i telenors butiker jag vet iofs inte om det är lika i alla butiker men jag höll på att bli riktigt blåst på telenors butik i gränby köpcentrum i uppsala när jag skulle teckna nytt abonnemang till mitt mobila bredband.
det första jag sa till säljaren va att jag hade ett modem och att jag bara ville ha ett abonnemang utan bindningstid, inga problem sa han och tog fram ett kontrakt som ja skulle skriva på medans han tog fram ett simkort. han kom tillbaka efter en stund med ett modem och ett simkort och lag det framför mig och jag fick då se att han även kryssat i att jag skulle ha en bindningstid på 24 månader... så jag förklarede återigen för honom att jag varken ville ha ett nytt modem eller bidningstid... "jaha sa han det går nog inte tror jag men jag ska höra med min chef " han tog upp telefon och gick iväg jag hörde honom aldrig säga ett ord i telefon när han kom tillbaks så sa han "nej som jag trodde det går inte du måste ha det här modemet för abonnemanget är bundet till det här modemet och då måste du binda dig 24 månader" jag trodde inte så mycket det han just sagt och sa då att då ska jag inte ha nått abonnemang hos er och rev kontraktet och skulle gå men då försökte han helt plötsligt övertala mig att teckna 24 månader hos dom... men jag sa nej till det... då tog han återigen upp mobilen och sa att han skulle ringa sin chef igen och va borta en stund och sa sedan återigen att det inte gick utan det modemet han hade där... och givetvis försökte han få mig att teckna 24 månaders abonnemang... då gick jag därifrån.
jag åkte då direkt till en oberoende telebutik i uppsala (Radiosystem Bertil Åhs AB) och berättade vad jag just varit med om... inga problem sa dom klart att du kan teckna abonnemang utan bindningstid tog mig 10 min så va jag därifrån med ett nytt abonnemang från telenor...