Sam skrev:Har vi blivit informerade om problemet via vår supportportal så att vi kan förstå vad är fel först? Jag vet inte ens vad det är för USB modem du använder. Enkelt att ge upp, men då blir det aldrig löst. Ge oss alla detaljer först: http://www.dovado.com/contactsupport
Om du tittar runt på forumet då kommer du upptäcka att:
- stänger man av WLAN, så funkar routern stabilare.
- vi jobbar på ett nyare firmware som borde stabilisera routern tack vare nyare drivrutiner. Vi har lovande resultat än så länge.
Tack
Tror inte att han har nåt unikt problem/utrustning som ingen annan har, som han nämner så har han följt forumet och provat allt som ALLA har testat. Så du behöver inte veta hans setup.
Dessutom SKALL man inte behöva följa med på ett forum för att krångla/tweaka sin router för att få STANDARD funktioner att funka.
Hade det gällt Dovados fina extra funktioner så hade det inte gjort så mycket om man hade varit TVUNGEN att bistå Dovado med hjälp/info om problematiken.
Men det handlar faktiskt om produktens huvuduppgift, och det klarar den faktiskt inte av.
En av huvuduppgifterna är bl.a. Wlan, då kan man väl inte supporta med att tala om för kunderna att dom ska inaktivera den funktionen för att produkten överhuvudtaget skall komma i närheten av att fungera.
Mitt råd till Dovado är att återkalla samtliga 4g routrar och sätta sig ner vid ritbordet igen, och kom inte ut förrän produkten går att använda för "vanliga" användare.
Min Dovado 4g ligger i byrålådan nu i väntan på att jag skall hitta kvittot så att jag kan lämna tillbaka den, förlängde mitt 3 abonnemang och döm om min besvikelse när jag fick hem ett paket från 3 med en ny router.......en Dovado, visserligen en 3G men ändå, den skall jag använda som dörrstopp.
Sam, du gör ett bra jobb med att försöka att hjälpa alla, men även du måste krypa till korset och tillstå att Dovado har släppt en produkt som inte fungerar som den SKA, eller inte va helt färdig.
P.s. Kör nu med en Huawei router och har en uptime på 843 Tim.