1

Tråd: Dovado 4GR + ZTE820D = Falskt

Hej, farsan min har ovannämnda uppsättning som INTE fungerar. Modemet har B13 firmware och modemet vet jag ej (hur kollar jag upp det?). Vi låter följande par dela ut internet till en laptop, smart tv och en samsung galaxy s wifi 5,0" (fjärrkontroll/tangentbord).

Ska försöka förklara förloppet som varit:
Det började med att jag under 2 timmar försökte komma åt internet genom modemet som satt i modemet (att komma till modemet var inga problem, alla enheter hittade modemet). När jag väl till sist kom fram så gick det bra att surfa någon timme sedan slängdes jag ut från internet och det stod på routerns "sida" att modemet initierades. Sen efter mycket lång väntan (15 min?) så kickade internet igång igen fast bara för en stund.. och nu går det inte överhuvudtaget att gå ut på internet. Varken via modem eller direkt i datorn.

Jag är otroligt ledsen som rekommenderade denna router till farsan efter att ha rådfrågat mig runt på nätet och bekanta.

Stöds modemet av 4GR?

En annan grej som hände.. var att USB 1 inte började lysa utan fick göra omstarter på omstarter och ibland reseta routern.

Försökte också ladda ner ny firmware på er sidan men möttes av (efter att programmet anlyserat) att det inte gick att uppdatera routern med firmwaren.

Varför jag la den här var för att jag inte vet vad som är fel.. snälla hjälp oss!!

2 Senaste redigerad av Sam (2011-12-22 20:45:15)

Sv: Dovado 4GR + ZTE820D = Falskt

Uppgradera routerns firmware, så är problemet löst.

Antar att du har inte heller kommit i kontakt med supporten innan du bestämde kort efter du blev forum medlem idag att skapa en sån rubrik som "Dovado 4GR + ZTE820D = Falskt" när det egentligen har funkat sedan 3 månader tillbaka.

http://www.youtube.com/watch?v=I5qzaQZd … ature=plcp

Stäng av ditt anti-virus program och ladda ner .exe filen igen så är det löst.

Alternativt kan du ladda ner den zippade binär filen och följa instruktioner på hemsidan: http://www.dovado.com/index.php?option= … mp;catid=1

3 Senaste redigerad av Bobn (2011-12-23 11:11:43)

Okej... nu blir jag förbannad på det här. Jag gjorde guiden som du sa och det fungerade nästan (10 minuter) direkt. När jag sedan stängde av routern och gjorde precis som man ska göra i instruktionsboken (alltså inte dra ut modemet när det är på). Kolla i datorn för att se så modemet fungerade även där och det gjorde det.. men nu så när jag sätter i modemet återigen i routern så får jag felmeddelanden som "Okänt fel" och "Låg signalstyrka" (Har inte rört routern från dess plats). Flyttar då två prydnadsfigurer så att jag får fri väg mellan dator och tv. Stänger av routern och plockar ut modemet och börjar om.

Får samma felmeddelanden fortfarande. Vad är det här för jävla dyr leksak som lever i sin egna värld?

Kan inte heller lämna tillbaka den då det gått mer än 14 dagar och att den är öppnad och använd. Cdon är bra roliga. Skulle vilja testa en Tiny Dovado om det hjälper men så som det ser ut nu när jag inte kan lämna tillbaka lådan så vetefan..

Edit: Du säger att jag inte gjort en supportticket? Vart finner jag den då?

4

Support / contact
http://www.dovado.com/index.php?option= … ;Itemid=33

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

5

Har rensat på off topic inlägg.

Åter till on topic.

När jag väl till sist kom fram så gick det bra att surfa någon timme sedan slängdes jag ut från internet och det stod på routerns "sida" att modemet initierades. Sen efter mycket lång väntan (15 min?) så kickade internet igång igen fast bara för en stund.. och nu går det inte överhuvudtaget att gå ut på internet.

Det är inte någon dålig ip som ligger och bråkar i connection trackern som kan ge detta mer sporadiska Internet åtkomsten.

Varken via modem eller direkt i datorn.

Hur menar du här, funkar inte modemet i datorn heller?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!