Tråd: Dovado 4GR + ZTE820D = Falskt
Hej, farsan min har ovannämnda uppsättning som INTE fungerar. Modemet har B13 firmware och modemet vet jag ej (hur kollar jag upp det?). Vi låter följande par dela ut internet till en laptop, smart tv och en samsung galaxy s wifi 5,0" (fjärrkontroll/tangentbord).
Ska försöka förklara förloppet som varit:
Det började med att jag under 2 timmar försökte komma åt internet genom modemet som satt i modemet (att komma till modemet var inga problem, alla enheter hittade modemet). När jag väl till sist kom fram så gick det bra att surfa någon timme sedan slängdes jag ut från internet och det stod på routerns "sida" att modemet initierades. Sen efter mycket lång väntan (15 min?) så kickade internet igång igen fast bara för en stund.. och nu går det inte överhuvudtaget att gå ut på internet. Varken via modem eller direkt i datorn.
Jag är otroligt ledsen som rekommenderade denna router till farsan efter att ha rådfrågat mig runt på nätet och bekanta.
Stöds modemet av 4GR?
En annan grej som hände.. var att USB 1 inte började lysa utan fick göra omstarter på omstarter och ibland reseta routern.
Försökte också ladda ner ny firmware på er sidan men möttes av (efter att programmet anlyserat) att det inte gick att uppdatera routern med firmwaren.
Varför jag la den här var för att jag inte vet vad som är fel.. snälla hjälp oss!!