1

Tråd: Wifi problemen gäller all wifi inte bara Apple utan även windows/linux

Tjena alla detta e riktat mest till Sam. Ville bara kolla så ni vet att Wifi som slutar fungera inte bara gäller apple produkter utan även andra märken som Windows Och Linux det gäller allså wifi överhuvudtaget. Jag har haft en ticket om detta och fått svaret att ni kommer fixa detta. Men i några poster och på facebook har jag läst att ni verkar tro detta gäller apple bara ? även att atheros bara saktar ner men detta stämmer ju inte. Alla wifi interface slutar fungera HELT.Routern syns men går inte att ansluta till den.

2 Senaste redigerad av mrcom (2011-12-14 03:18:47)

Sv: Wifi problemen gäller all wifi inte bara Apple utan även windows/linux

Förtydligande
Jag har ju skapat en ticket och det har stått i forumet att det kommer att fixas . Hoppas ni inte fuckar upp det nu med att bara fixa apple. Att problemen som skulle gälla all Wifi framgick i min ticket som jag fick svar på.  Dom senaste inläggen från Sam  indekerar på att ni bara fokuserar på apple och något som kallas för atheros problemen. Det e möjligt att mitt nätverkskort i Windows 7 laptopen e ett atheros och Linux burkarna men det handlar inte om att det går ner i hastighet utan att det inte kan ansluta precis samma problem som med apple apparaterna. Blev lite orolig när jag läste dessa inlägg av dig Sam ´vad e det som gäller ?? Hoppas att min oro att ni inte fixar problemen är ogrundad och att ni i själva verket har förstått att det gäller all wifi.

3

Vad har du för support ticket nummer?

Tack

4

2011111810000139
mvh Mrcom

5

Har svarat dig.

6

Jagg väntar på återkoppling så småningom
/Mrcom

7

OK, har tittat på dina inställningar, och det behövs lite justering i WLAN krypteringen.

Eftersom du har Apple produkter, så är det starkt rekommenderat att du använder endast WPA2 med AES, och ej Mixed-Mode med TKIP och AES som dina befintliga inställningar.

Läs här: http://support.apple.com/kb/HT4199?viewlocale=sv_SE

http://img339.imageshack.us/img339/29/wpa2aes.png

8

Hej jo jag kan ju tänka mig att ändra inställningarna till det du föreslår men min tanke är det funkar ju toppen att köra med dessa inställningarna jag har nu med min andra router så det e ju ytterligare en ("köra med timer lösning") det skall inte behövas!! det funkar ju klockrent med andra routrar och det skall fungera med 4gr med. Alltså är firmware på 4gr fel på och det behöver fixas . Detta är basic nätverksfuntioner som åter igen inte funkar. När skall det ta slut och jag och alla andra få en fungerande router ? Jag kan tillägga att tex dlink dir 655 inte har några firmware releaser för att fixa något sådant här! Utan allt bara funkar !!!!! Jämt utan strul 24/7 365. Sug på den !!! Jag hoppas innerligt att kommande release fixar all basic nätverks problem som 4gr har.

Så min fråga nu är kommer alla basic nätverks funktioner fungera med kommande release ??????? Svara gärna på det tack.

Min fruktan är att det alltid kommer att finnas problem med 4gr. meningen måste väl vara att få en firmware som funkar till 100% så ni slipper fixa ny firmware hela tiden ? förutom att bygga på nya funktioner då möjligen. Men detta skall ju då inte inverka på den 100% fungerande firmwaren.
En sista fotnot så du inte skall glömma. Andra routrar fixar inte ny firmware bara för att det kommer nya apple produkter ! Utan dom andra routrarna fungerar även med nya produkter!!! Utan firmware fixar!! Varför???

9

Varför kör du timer när du använder fast bredband?

Ändra dina WLAN inställningar så får vi se hur allting fungerar.

Nya firmware släpps hela tiden pga bland anna, nya modem.

10

Sam skrev:

Varför kör du timer när du använder fast bredband?

Ändra dina WLAN inställningar så får vi se hur allting fungerar.

Nya firmware släpps hela tiden pga bland anna, nya modem.

Du fick mig att skratta lite när jag läste detta.
Det e så typiskt för support personal ni läser inte ens hälften eller så förstår ni inte vad man skrivit hehe.
Men men iaf om det e det bästa svaret jag kan få på mitt inlägg så e det bara att lägga ner och vänta på ny firmware för jag skall kunna köra 100% med dom inställningarna jag har, Det kan jag göra med vilken annan router som helst som har wifi!!
Ps. Jag skrev inte att jag körde med timer .ds

11

Fine, fortsätt då med dina inställningar. Det är helt upp till dig att använda Mixed Mode. Vi bara rekommenderar det som står på Apples hemsida vad gäller att använda WPA2/AES/20MHz. That's all.

12 Senaste redigerad av mrcom (2011-12-16 23:19:43)

Hej igen nu skall vi inte bli sura här. Men mitt problem är ju att jag har windows 7 Burkar som tappar wifi också inte bara apple. Det är ju det jag försöker säga men DU LYSSNAR INTE!! WIFI PROBLEMET GÄLLER INTE BARA APPLE DET SLUTAR FUNKA PÅ WINDOWS 7 MED!!! Och jag förstår om du e maktlös iom att du inte utvecklar firmware själv. Jag vill bara att ni skall veta att det gäller mer än Apple!! Ett så kallat heads upp. Men jag kan ju knappast vara den enda som har problemet med windows 7 och wifi? Rätta mig gärna om jag har fel.  Det är ju lätt att snöa in sig på 1 sak även detta kan jag förstå. mvh Mrcom
ps. Tack för tipset om krypteringen det uppskattas  smile och keep up the good work thanks ds.

13

Koppla bort alla dina Apple produkter från det trådlösa nätverket och se hur det fungerar med dagens setup.

14

Ok så att det kan vara apple produkterna som utlöser detta problemet i Wifi delen och med enbart win7 burkar så funkar det. Aha najs! Så ni fixar Apple problemet så försvinner wifi problemet helt. Bra! om så e fallet så e ju det toppen nyheter!! Tack för snabba svar!! Mvh Mrcom

15

Det är tanken.

Sov gott.

16

Tack. God natt och sov gott smile

17 Senaste redigerad av User123 (2011-12-28 07:49:56)

Jag har inga Apple produkter i mitt nätverk men har ändå problem med att routern tappar anslutningen med jämna
mellanrum. Jag kör utan 3g modem via comhems fasta bredband. WPA2(AES), Windows 7.

Förr eller senare så kommer routern att lämnas tillbaka till inköpsstället.
Krånglar det så blir det allmänna reklamationsnämnden med hänvisning och länkar till de otaliga trådar som har
skapats i ämnet. 

http://www.arn.se/Konsument/Hur-jag-anmaler/