1

Tråd: Bryter inte...

Jag har en tellstick i min 4GR.

Bland annat styr den en 3,5kW Nexabrytare som jag har till motorvärmaren.
Den vill inte slå av på morgonen. (Den är på 5:30 - 07:00)
Det går att slå av den manuellt med telefonappen.
Utebelysningen släcks 06:50 som den ska så jag vet inte riktigt vad som kan vara fel.

Jag har givetvis prövat att sätta om tidpunkten i routern. Eftersom det funkar att slå av manuellt när jag kommer hem och ska stoppa i värmaren igen så bör inte strömstyrkan vara problemet.

Nån som kan få en idé?

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

2

Sv: Bryter inte...

Jag har märkt att Nexabrytare ha problem att slå av när de varit högt belastade än stund. Har du samma problem om du inte haft motorvärmaren i?

3

Ja. Nu gick jag ut och pluggade i motorvärmaren och den var på.

4 Senaste redigerad av Micke (2011-12-11 12:24:42)

Köp "Waveman"..."Nexa" hänger sig rätt som det är.  wink
Så långt lagret räcker --> http://www.clasohlson.se/Product/Produc … =167927485

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

5

Nexa behöver en timer, är ostabila

6

Waveman's the sh-t! :-)

7

Det verkar vara alldeles för konsekvent fel för att det skall kunna vara nåt sånt.
Ska pröva waveman nästa gång jag träffar Claes.

8

Prova att vrida den 90 / 180 grader hjälper ibland, dålig antenn i dom, bara en lindad sladd som är bucklad och sedan limmad.

Tex stör classes timer den, även en switchad nät adapter stör lätt ut den.
Men jag gissar att telstick har med det att göra då nexa fjärren funkar +50 meter och tallsticken intd klarar 3meter i vissa lägen.
men efter på lödning av extern 1/2 vågs antenn blev det extremt bättre.

Tittar jag på hur antennen är lindad i tellsticken så blir det uppenbart.

9

Hmmm...
Tog bort de separata avstängningarna för utebelysning, wake-up-light och motorvärmaren och la in en Group: all Off.
Det bryter motorvärmaren. (och allt annat) Förstår inte riktigt men problemet löst...

10

Låter som den mysko buggen, brukar försvinna om  man rensar task/eller skapar ny.
Har något med timeingen att göra gissar mella olika adresserna.