1

Tråd: Dovado lyser med sin frånvaro ??

Jag har märkt att dovado slutat att göra inlägg iaf här på 4gr forumet vad an detta tro. e detta pga alla problem dovado har med 4gr ? när en produkt inte håller måttet så håller man tyst och duckar. Vissa personer anställda på dovado har varit inne på detta forum dagligen även på helger men varför e det nu tyst?. För det skrivs ju på andra sociala medier för fullt av dessa personer dagligen . Kanske e det nya direktiv från högre ort som tystat våran forum guru. ???

2

Sv: Dovado lyser med sin frånvaro ??

Tror inte man ska förvänta sig ett officiellt erkännande om att produkten inte riktigt blev som väntat.
Lite synd för det får mig att inte vilja prova Dovado Tiny.

3

Japp har märkt det, när deras factory reset är lösning uttjatad vad ska dom då ge oss för lösning, ingen för det finns uppenbart ingen lösning på 4GR:s problem  mad .
Även förstått att det är en del strul med Tiny:n också.
Detta kommer att ge dom badwill att man inte på något sätt är villig att kompensera oss som har dessa problem med 4GR.
Jag personligen kommer inte att köpa en Dovado produkt mer, dyr och instabil.

Jag undrar om dom förstår hur detta kommer att skada deras namn och produkter.
Att sedan inte ens ge oss en rimlig förklaring till vad som är problemet är bara rent ut sagt dåligt  mad .

Min 4GR kostade mig 1000:- ,för en produkt som inte är stabil för fem öre, och blir bara värre och värre för var uppgradering, jag ångrar mig bittert i dag att jag slösade mina pengar på detta halvfabrikat sad .
Jag kan inte heller sälja den vidare efter som jag inte vill sälja något som man sedan kommer och klagar på.
Nu är jag en ägare utav TP-LINK MR3420 den är stabil och driftsäker  smile  för bara 339:- , man kan ju undra varför en billlig router lyckas när en dyr är rena skämtet.

4

Jag väntar på stöd för huawei e398 då kommer jag också prova en .
Vi kommer se det mer och mer då e398 i stort sett är standard om operatören kör med huaweimodem.
Det jag finner ännu mer märkvärdigt att huawei ej har släppt en router där det bara är att plugga in modemet.

Ingen mer här som mailat tp-link och efterfrågat officiellt stöd?

5

mrcom skrev:

Jag har märkt att dovado slutat att göra inlägg iaf här på 4gr forumet vad an detta tro. e detta pga alla problem dovado har med 4gr ? när en produkt inte håller måttet så håller man tyst och duckar. Vissa personer anställda på dovado har varit inne på detta forum dagligen även på helger men varför e det nu tyst?. För det skrivs ju på andra sociala medier för fullt av dessa personer dagligen . Kanske e det nya direktiv från högre ort som tystat våran forum guru. ???

Spekulationer, spekulationer.

Forumet var invaderat av bottar senaste par veckor. Man kan inte jobba i en sån miljö, helt enkelt. Jag blev lika tokigt på det som du har varit på routern. Du kan se själv att jag startade tråden ang. alla bots. Vi har varit aktiva på mobilabredband i över 4 år nu, och har inte givit upp. Har du något nytt problem, registrera det med support portalen. That's what it's for. Vi jobbar kontinuerligt på nya releaser och kommer nu uppgradera några mjukvaru komponenter här snart.

6

thomson69 skrev:

Vad exakt är fel med TINY? Har vi blivit informerade om det genom supportportalen?

7

Sam skrev:
thomson69 skrev:

Vad exakt är fel med TINY? Har vi blivit informerade om det genom supportportalen?

Det är bara att titta in på TINY forumet så ser du en del postar.

8

thomson69 skrev:

Det är bara att titta in på TINY forumet så ser du en del postar.

Peka på exakt vad det är vi ska titta på. Vi la ut ett nytt firmware igår.

Tack

9

Sam skrev:
mrcom skrev:

Spekulationer, spekulationer.

Forumet var invaderat av bottar senaste par veckor. Man kan inte jobba i en sån miljö, helt enkelt. Jag blev lika tokigt på det som du har varit på routern. Du kan se själv att jag startade tråden ang. alla bots. Vi har varit aktiva på mobilabredband i över 4 år nu, och har inte givit upp. Har du något nytt problem, registrera det med support portalen. That's what it's for. Vi jobbar kontinuerligt på nya releaser och kommer nu uppgradera några mjukvaru komponenter här snart.

Wiiiee He`s alive kul att se dig igen WB Sam
B.R Mrcom

10 Senaste redigerad av Sam (2011-11-23 19:58:06)

mrcom skrev:

B.R Mrcom

Tack! Är vi bot-fria nu? Orkar inte mer såna.

11

Jag har ingen Tiny, men jag ser även på dem delen utav forumet att folk har problem med olika saker.
Det vore ju bra om den nya firmwaren fixar deras problem
Sedan vore det bra om det kom en fix som löste alla våra problem med 4GR.

12

thomson69 skrev:

Jag har ingen Tiny, men jag ser även på dem delen utav forumet att folk har problem med olika saker.

Jag har också sett olika, och har även sett att det har varit lite felaktigheter både i folks setup samt 4G nät som svajar upp o ner. Det har varit mycket sånt på senaste tiden under utbyggnaden av 4G. Växtverk.

13

Kommer det snart en fix för 4GR?

14

thomson69 skrev:

Jag vet inte om folk tror att vi har sk-ter i deras bekymmer eller om att vi sitter runt och glider hela dagarna. Det är klart att vi jobbar på nya releaser kontinuerligt på 4GR. Vi siktar på ny release, förrhoppningsvis innan årslutet. Tack.

FYI, har kört Huawei E367 i 4GR i nästan 2 veckor nu, utan Connection Tracker. Inga problem med WiFi. Har nästan alla prylar uppkopplad mot den (iPad, iPhone, Android, bärbar, skrivare, the works). Routern innehåller 5.0.12.

Så problemet med att wlanet går ned i hastighet dvs 2-3mbit och sedan återkommer när man startar om router eller wlan.
Är de problemet officiellt löst?

15

Sam skrev:
mrcom skrev:

B.R Mrcom

Tack! Är vi bot-fria nu? Orkar inte mer såna.

jag körde rapporter på botarna förra veckan men jag har inte sett några på ett tag smile

16

Sam skrev:
thomson69 skrev:

Jag vet inte om folk tror att vi har sk-ter i deras bekymmer eller om att vi sitter runt och glider hela dagarna. Det är klart att vi jobbar på nya releaser kontinuerligt på 4GR. Vi siktar på ny release, förrhoppningsvis innan årslutet. Tack.

FYI, har kört Huawei E367 i 4GR i nästan 2 veckor nu, utan Connection Tracker. Inga problem med WiFi. Har nästan alla prylar uppkopplad mot den (iPad, iPhone, Android, bärbar, skrivare, the works). Routern innehåller 5.0.12.

Sam bara för att du kör problem fritt innebär det inte att det inte finns problem och det gör det kan jag bekräfta iaf med wifi. men jag har gjort min ticket och fått svar så jag väntar på ny firmware och som du nu berättat så hoppas jag på innan årsskiftet. Det är så mycket bättre att veta en möjlig tid än "vi jobbar på det tid". Kommer det innan så e det ju en bonus, Kommer det efter så "so be it". Men om det närmar sig nyår och ni vet att det kan bli ytterligare försening så hjälper ni er själva och oss users att meddela att det dröjer till en senare tid punkt. Som ex slutet av Jan till början av feb. An easy way to not get on users nerves. Och slippa massa negativa inlägg. smile Att få svaret " Vi hoppas kunna ny firmware för 4GR inom kort lika mycket som du vill ha det, men jag kan tyvärr inte ge dig något datum." är ganska frustrerande för mig iaf och jag misstänker att det inte bara gäller mig.

17

Jsg deletsr böttarnas postit vart efter jag ser dom, senast fem minuter sedan...

Kört tiny med enbart ipad2 i månad typ, utan omstart, funkat klanderfritt.

18

G-Man skrev:

Jsg deletsr böttarnas postit vart efter jag ser dom, senast fem minuter sedan...

Kört tiny med enbart ipad2 i månad typ, utan omstart, funkat klanderfritt.

kanske införa en bot stoppare en sådan som stoppar reggning med att man får fylla i 2 olika namn som en dator inte kan läsa?
kanske redan e på g ?

19

Som sagt, tanken är nån gång i december.

20

Har varitt å fztat lite så lite hicka...

Det är något för forum admin att fixa.
Vore inte för stor sak i php att fixa.

Kan börja med att blocka/högre krav på alla ip# utan rdns då samtliga i princip har detta som spammar.

21 Senaste redigerad av mcravener (2011-11-24 09:18:52)

Hehe jag tror att G-Man har börjat skriva som en bot sista tiden. Kanske en dålig idé med botfilter.   tongue

22

Sam skrev:
thomson69 skrev:

Så problemet med att wlanet går ned i hastighet dvs 2-3mbit och sedan återkommer när man startar om router eller wlan.
Är de problemet officiellt löst?

Mitt problem är att routern hänger sig det kvittar om jag kör med E1820 eller E367.
Även detta fel uppstår när jag har kört med så kallat "ren" router.
Jag tvivlar inte på att ni jobbar med det, men jag hoppas att du förstår att det inte är så kul när det inte fungerar.
Det hade varit bra med en update om vilka fixar ni jobbar med som kan komma med i nästa release.

23

Det är nästan så man önskar att få byta router med dig, Sam. Jag fattar inte hur du lyckas hålla igång din(a) 4GR i två veckors tid i sträck utan connection tracker. Min 4gr har varit i skamvrån ett bra tag men tog den till kontoret och kör den med 3g-modem (testat e180 & e1750) och routern klarar sig i högst 2 timmar i sträck med 2 iPhones och en iPad. Sedan är det bara att bryta strömmen och starta om. Det konstiga är att jag kan logga in i routern, men kommer inte ut på nätet. Modemet lyser konstant blått och går över ibland i violett i ett par sekunder så nån typ av kommunikation pågår. Jag har även testat med Telenor och Tele2. Tyvärr tror jag inte det blir bättre än såhär... Självklart har jag gjort factory reset ett antal gånger.

24

Hej
Jag har haft en Dovado 4GR ansluten till tele2 3G. Jag har haft problem sedan maj med hastighet och nedkopplingar. Felet har hos Dovado varit känt under hela den tiden utan att dom haft förmåga att felsöka och åtgärda problemet!!!!!. När jag jobbade vid Ericsson tog det max 1 dag att hitta felet och åtgärda (programmet skrivet i assembler). Systemet en växel. Jag lämnade tillbaka Dovadon och fick pengarna tillbaka. Köpte en TP LINK TL-MR3420 för mindre än halva priset av Dovadon. Installerade routern och den har fungerat klanderfritt. Tyvärr klarar den inte 4G.
Curt