1 Senaste redigerad av mrcom (2011-11-18 20:57:19)

Tråd: Wlan ur funktion!!

hej jag postar här min ticket för att visa mitt missnöje med denna produkt. En router skall bara funka! Om lull lull sakerna inte funkar 100% e en sak, Men nätverks funktioner och stabilitet skall bara funka så e det!!
Jag kör med wan anslutning på en 4gr, så inget mobilt bredband trouble i denna tråden, det finns ju redan gott om sådana trådar.

Hej jag har just börjat använda min 4gr igen efter ett uppehåll över sommaren, det funka i 1 vecka. Wlanet slutar att fungera, Man ser ssid men det går inte att ansluta!! Jag har testat med macbook, iphone4, en win7 dator. Via lan funkar allt fortfarande. Om jag bryter strömmen så funkar den igen, Men efter att jag följt alla inlägg på forumet under hösten står jag mycket undrande vad e det för en produkt igentligen?? Jag är inte intresserad att koppla timer osv en router skall bara funka 24/7 365 utan att behöva starta om jag har en dlink dir 655 som jag kör med då jag inte testar om ni fixat firmware som funkar och den funkar 24/7 365 utan omstart!!! Jag betalade mycket pengar för routern och problemet e den funkar inte!! Kommer ni att fixa detta ???????? Annars vill jag inte ha routern och jag vill då ha mina pengar tillbaka!! Ni kan ju inte  sälja en ej fungerande produkt! Jag har haft problem innan och då har det kommit en ny firmware som fixat det problemet men!! det kommer andra nya problem istället. Det finns bara ett ord skärpning eller pengarna tillbaka!!
mvh Mrcom

2

Sv: Wlan ur funktion!!

Det lär nog inte hända så mycket för att du postar här.
Gå in på Dovados hemsida och skapa en ticket.

Sen är det bara att hoppas.

Själv hade jag samma problem som du och gav upp, jag tror aldrig problemet kommer att lösas det har gått för lång tid.

3

Hej Andy det är alltså min ticket som jag skickat in eller iaf en del av den som står ovan. smile
mvh Mrcom

4

Hoppas det löser sig, för wan hastigheten och lan via kabel var det inget fel på.

Men eftersom wlan inte  fungerade så var jag tvungen att byta tillbaka till min gamla.

5

Hej igen ja specifikationerna på routern med gb portar osv e ju bra synd bara att den inte funkar sad

6

Tyvärr är 4GR rätt så instabil router sad , jag har själv en men alla dessa hängningar med modem,router, firmware uppdateringar
som bara gjorde saken värre osv, fick mig till slut att härskna till.
Så jag bytte ut den mot en TP-Link MR3420 och den bara fungerar smile , jag vet det är sura pengar att man köpte 4GR, men MR3420
kostade bara 339:- på webhallen.
Huawei E367(Tele2)
TP-LINK MR3420
Dovado 4GR(förpassad in i en låda för att samla damm tills stabilare tider kommer) neutral

7

Jag har läst här på forumet att TP-Link MR3420 är en bra produkt som till skillnad mot 4gr fungerar. Men jag personligen behöver en router med gb lan då jag kör med gb nätverk hemma. Tack för tipset smile Jag köpte min 4gr då jag använde mobilt 3g men idag har jag 50/10 fast lina, och jag tycker iom att jag betalt såpass mycket pengar att den borde kunna ersätta dir-655 routern då den är flera år nyare....men men iom att jag följt forumet dom senaste 3mån och läst nästan allt så är hoppet nästan borta....pust.. Är det inkompitens??  Det har nu gått över 1år närmare 1.5år med ett antal firmwareupdateringar men inte ens basic nätverksfunktioner funkar...............

8

En gigabit switch kostar inte mycket annars, och ger troligen stabilare funktion än konsument routrar med inbyggd switch oavsett märken.

9

Du har precis samma fel som jag har... *suck*

10

För er med samma problem, se mitt svar i denna tråden: http://www.mobilabredband.se/forum/view … 258#p28258

Kanske hjälper det er också?

11

Hej tack för tipset smile Men att köra utan säkerhet / kryptering är inget alternativ för mig tyvärr. det låter som en dovado lösning hehe som exempelt att köra med timer.
mvh Mrcom

12

Prova icke wpa2,
Tex wep el wpa
Annars kan mac# filtrering användas, som temporär lösning.

Jag kör med wpa2, ingen mixed mode.
Funkar ok för mig, inte 100% men ok.

13

G-Man skrev:

Prova icke wpa2,

Hmm...  Det minsta man kan kräva är att det man betalt för ska funka.  Det är just wpa2/aes man ska använda.

G-Man skrev:

Tex wep el wpa

Wep är nästintill ingen säkerhet alls.  Tkip är också drabbat av problem.  Undvik det, om du kan, är det sunda rådet.

G-Man skrev:

Annars kan mac# filtrering användas, som temporär lösning.

Mac-adress filtrering är skenlösning.  Mac-adressen går att att ändra.

G-Man skrev:

Jag kör med wpa2, ingen mixed mode.
Funkar ok för mig, inte 100% men ok.

Och tycker du då att du fått valuta för pengarna?

Free your mind, and your OS will follow.

14

andy78 skrev:

Det lär nog inte hända så mycket för att du postar här.
Gå in på Dovados hemsida och skapa en ticket.

Sen är det bara att hoppas.

Själv hade jag samma problem som du och gav upp, jag tror aldrig problemet kommer att lösas det har gått för lång tid.

Beskedet jag fått är att dom känner till problemet och jobbar på det. Sen är det givetvis upp till var och en hur länge man orkar vänta. Men visst känns det lite snopet att ha köpt en produkt som visar sig ha så mycket problem som denna router. Själva konceptet med 4GR tycker jag är klockrent dock...

15

jag har fått nästan samma svar ´till min ticket nu. Dovado håller med om att 4gr inte skall fungera så dåligt som den gör just nu men även att dom inte vet när en ny firmware kommer ?? e det inte dom själva som utvecklar den? Det lät som någon annan gjorde detta?? dom tillade att köra med timer inte gäller om man kör med wan porten som jag gör. Men min anmärkning om detta var just tillvägagångsättet att ha en fix som innefattar en timer detta e ju skrattretande löjligt. Släpp en riktig firmware istället . Om en timer rekomenderas så borde dom skicka med en i lådan när man köper routern? Och vem fan skulle köpa en router som måste ha en timer för att funka !!?