nimnul skrev:Telenor support visste inget om att den skulle komma, så det är väl som vanligt.
JohanN, hur verkar denna?
Tveksam att Telenor kommer byta till Huawei på ett tag men det kan säkert hända i framtiden. Det sitter med ett gäng D-Link på lagret så det tar nog ett tag innan de kan byta även om de vill.
Jag har bara testat Huawei-routern lite kort så jag kan inte säga något om driftsäkerhet eller vilka funktioner som fungerar i verkligheten.
Huawei brukar ju inte vara optimerade för maximal driftsäkerhet Men jag tror säkert de funkar bra för privatbruk. Men den såg ut att funkar OK det vi såg.
Vart är branschen på väg när folk tycker att en produkt är tokstabil om den har varit igång över ett dygn Våra proffskunder som använder mobilt Internet i sina lösningar kräver upptid på år i sträck...
Men tyvärr är det nog så att man hela tiden kräver snabbare Internet och ger avkall driftsäkerhet. Svågern som jobbar på Ericsson berättade att på 80-talet inversterade men miljontals kronor och oändliga timmar för att öka driftsäkerheter i AXE-växeln från 99,95% till 99,97%.
Nu när det gäller 4G näten så pratar man om driftsäkerhet efter "Best effort".