1

Tråd: TINY kraschar vid strömavbrott

Har ett otroligt frustrerande problem!

Köpte min TINY för ca 2 månader sedan. Använder den tillsammans med ett ZTE MF680 modem med 3Max som operatör. Fungerade felfritt i en månad, flyttade den flera gånger i huset. Sedan plötsligt, vid en ny flytt kraschade den. Jag lämnade in den på service och fick tillbaka den igår. Idag händer dock samma sak igen! Problemet ser ut så här:

Det trådlösa nätverk jag skapat är försvunnet och i dess ställe finns ett med namnet RTL8168-default. Detta går att ansluta till men ger ingen tillgång till internet. Det stora problemet är dock att jag inte heller kan nå routerns kontrollpanel längre. Den ”flashar” förbi snabbt när jag försöker nå http://192.168.0.1 i Chromes adressfält men sedan blir fönstret vitt. Jag har testat med kabel men det gör ingen skillnad.

Problemet verkar uppstå när jag drar ut Routerns strömadapter utan att avsluta internetanslutningen först. Gjorde nämligen en flytt igår, där jag först disconnectade och sedan drog ur strömmen till routern, och då fungerade den som den skulle vid uppstarten. Om detta stämmer innebär det ju att routern skulle krascha direkt om det blev strömavbrott och det kan väl inte vara meningen!

Blir väl till att lämna in på service igen, men tänkte att jag skulle höra mig för här först och se om någon har någon ide som gör att jag slipper vänta 2 veckor på en router som kanske kraschar igen vid första strömavbrott! (ja, jag bor på landet)

Tacksam för all hjälp.

PS: Har använt reset-funktionen och har ringt Dovado Support utan resultat.

2 Senaste redigerad av thomson69 (2011-11-16 11:11:11)

Sv: TINY kraschar vid strömavbrott

Har du testat med en annan webläsare, chrome kan vara strulig i samband med inlogg till Dovado router.
Har du testat med att accessa routern utan modem inkopplat.
Funkar modemet i datorn?

3

Testa att rensa din cache i läsaren också.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Ja jag har testat andra webläsare, rensat cachen, och försökt utan modem. Inget hjälper tyvärr. Modemet funkar som vanligt i datorn. Tack för tipsen, kom gärna med fler!