1

Tråd: Startar om med LAN men inte med WLAN

Har problem med att routern startar om ifall en LAN anslutning finns kopplad till den. Jag kör själv alltid med WLAN men tog routern med till en kompis för att testa 3g anslutningen där men kopplade in hans dator till en LAN ingång varpå routern fungerar i ca 2 minuter tills den startar om. Testade alla  firmware som fanns tillgängliga till routern med samma resultat. Vari ligger problemet?

2

Sv: Startar om med LAN men inte med WLAN

Vad har du för modem, firmware mm?

Har du connection trackern igång?
Kolla ifall ip adresserna funkar som den går mot, om adresserna funkar men den startar om fortfarande.
Testa isåfall och stäng av den för att se om det är den som inverkar och startar om.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Startar om med LAN men inte med WLAN

Hej!

Jag har alltid haft liknande problem, sitter jag och surfar trådlöst med telefon, laptop eller något annat så fungerar det normalt, IE någon omstart/tokhäng per dygn. Men, startar jag min stationära som är ansluten via LAN så startar Alltid routern om efter nån eller några minuter, helt utan förvarning. Efter sisodär 10 minuter så har den slutat starta om och dumma sig och så fungerar allting igen.
Sitter med nått intregrerat realtek-nätverkschip på moderkortet, kanske inte fungear nått vidare med 4GR? Ingen aning varför det är som det är, har haft alla olika firmwares, alltid uppdaterat till det senaste när det kommit ut osv. Är nog dessutom inne på mitt 4:e modem eller nått sånt, hehe.