1

Tråd: SMS

Hej på er alla
Efter jag nedgraderat till 5.0.5 från 5.0.12 ser det hela ut att fungerar men jag får ingen SMS till min mobil om den har restartat ( t.ex bryter strömmen till routern (4gr) och sen sätter på strömmen igen).Vad jag kan se så är det rätt mobilnr. jag skrivit.

2

Sv: SMS

http://www.dovado.com/contactsupport

Skicka in en ticket till oss så får vi se vad du har för hårdvara & firmware på modem. Tack

3

Sam skrev:

http://www.dovado.com/contactsupport

Skicka in en ticket till oss så får vi se vad du har för hårdvara & firmware på modem. Tack

Det ska jag göra

4

Helt ny här

Har en liten undring

Kan man köra så här
1st TINY längst ut som kör Telenor på USB porten sen från LAN porten till WAN porten på 1st Dovado 4gr som kör Telia 4g på
USB porten sekundärt.

Jag kan bara ha mobilt bredband så det ÄR JÄVLIGT JOBBIGT när det strular som det gör.
därför skulle det vara bra om man kunde köra mobilt både primärt och sekundärt.

MVH Uffe roll

5

Du kan koppla ~200 i serie på det sätt du skriver, men alla måste ha eget subnät.
tex varje operatör på varsin router.

6

Vad menar du med ~200
routrarna har olika sub nät
Telenor 4g på TINY har 192.168.10.1
Telia 4g på 4gr:n har 192.168.0.1
Dom funkar när man kör dom en i taget.

7

Då kan du koppla lan mot wan på den andra,
vet ej om det går att koppla i ring el ej.

200 mest att du kan koppla hundra talst på det sättet rent tekniskt, sedan finns det vissa begränsningar på ip nät men men.

8

Jag har kopplat det på det här sättet och det funkar inte
MEN vad är det som gör att det inte funkar
lol  lol  lol

9

Vad exakt fun kar inte?

10

Att köra båda routrarna med USB modem anslutna
dom funkar när man kör ett i taget men inte båda samtidigt alltså det ena på WAN och det andra på USB
hmm

11

Du måste failover igång samt prioritera wan el usb enl vad du vill ha som huvud abg.

Normalt skall du stänga av wifi osv på den rena usb routern och bara ansluta till wan routern med datorer.

Vad exakt funkar ej?

Tack

12

vad betyder detta ( Du måste failover igång )
om det är swtchningen mellan WAN och USB så är den igång på routern som USB modemet används som sekundär.

cool

13

Vad exakt funkar ej?

Failover ja.

Det måste vara olika sub nät på routrarna
Tex 192.168.0.1 på ena och 192.168.1.1 på den andra om du skall koppla dom i serie.