1 Senaste redigerad av Trevik (2011-11-05 18:28:33)

Tråd: Dovado tiny hängning

Hej
Idag så slutade allt funka. Wifi funkade inte, Nätverkskabel till datorn fungerade inte. Datorn fick ett konstigt IP-nummer som inte stämmer överens med 192.168.0..... Fick starta om router, sedan gick det igen.
Fasen, jag vill att det ska fungera!! Har 32mbit/sek från Telenor, med E398 modem.

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

2

Sv: Dovado tiny hängning

Firmware revision? Använder du Connection Tracker?

3

Hej
Jag har 5.0.12
Connection tracker mot
8.8.8.8
4.2.2.2
60.0.0.1

var borta med är en timme, när jag kom hem hade det inte startat igen.

------------------------------------------------------------------------------------

4

Redial & Restart?

5

yes, det stämmer

6

Första gången?

7

Jag upplever att jag haft problem att få stabilt internet. Stannar då och då, kanske beror på detta. Kanske är nått annat som gör internet ostabilt. Kör 3g, kommer upp i ca 20 mbit när det fungerar.

8

Det har varit krångel hos operatörernas (Tele2 + Telenor) IP nät på olika håll det senaste tiden, men vet inte vad det senaste är kring det.

Om du har 3G abbonemang, tvinga routern att koppla upp enbart till 3G läge. Det kan du göra på MODEM->MODEM SETTINGS sidan.

Save & Restart

Tack

9

tack för att du hjälper mig!!
jag har redan ställt in bara 3g...
Fler tips?

10

Ja. Hör av dig nästa gång det inträffar igen, men testa med en annan dator först.

Tack