Sv: Dovado 4GR, WLAN-problem
Nope
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Dovado 4GR, WLAN-problem
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nope
men wlanet är så långsamt att jag börjar fundera om det är något fysiskt fel på apparaten
Vad är det du testar med WLAN?
jag kör bredbandskollen
dessutom speedtest.net som ger liktydiga resultat.
Testar även på två olika datorer.
Modemets placerig verkar mycket känsligare i dovadon än i datorn, har den svagare strömförsörjning eller något.
Med lite lirkande med modemet kan jag hur som helst komma över 10mbps med lan-kabel till Dovadon men max 3 med wlan.
Har du testat med andra datorer?
två olika
Byt WLAN kanal och testa igen.
Godnatt.
Det har jag testat några gånger men utan resultat, något som däremot verkar ha hjälpt var att välja 802.11 g, får se om det håller i sig. Tack för en i övrigt bra produkt och fantastisk service. Support eftermidnatt är inte speciellt vanligt.
:-)
Testa 802.11n utan kryptering påslagen. Vet ej vad du har för OS.
Hej igen!
Har testat på olika kanaler utan något vidare resultat, har inga grannar som kan störa heller.
Även via LAN kabeln är det en avsevärd reducering JFR modem jackat i datorn
Har monterat modemet på ett fönster med dubbelhäftande tape så det är i exakt samma position hela tiden.
Hastigheten reduceras till två tredjedelar notoriskt när man kopplar via dovadon.
Har du något hemma som enbart fungerar på 802.11b?
Hej!
Kör ingenting annat på WiFi än datorerna. Har tillfälligt gett upp WLAN på dovadon och stängt av den, försöker nu med kabel. Hastigheten blir kraftigt försämrad via dovadon, sjunker till mellan en tredjedel och två tredjedelar. Ska det vara så?
Försöker till börja med att få det att funka med nätverkskabel mellan router och dator, sen tänkte jag ge mig på Wlan
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Dovado 4GR, WLAN-problem