Tja jag sände ut 500 watt på en tråd i rummet som tonårig radioamatör men blev inte kokt för det. Men jag fick en helsickes stöt av slutstegets 800 volt anodspänning.
Problemet med mobiltelefoner är att de är så nära hjärnan. En wlan sändare som skickar ut 600 mW några meter från en torde ha försumbar hälsopåverkan men däremot kanske ni stör ut andra rejält. Ni bör testa spektrumet först med inSSIDer så att ni vet att ni ligger på en ledig kanal. Dessutom kan en normlös sändare splasha ut strningar över amdra kanaler än den ni ställt in på.
En dag ringde det på dörren och där stod en man med pejlutrustning. Grannarna på andra sidan innergården gillade inte att tv-skärmen slocknade i takt med mitt telegraferande. Det hade jag sett genom fönstret men struntat i. Bättre antenn och koax löste problemet plus livsfarligt klättrande på Strandvägsfastightens tak för att få upp antennen så högt som möjligt.
LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.