1

Tråd: Mellanslag/blanksteg i WPA-nyckel

Jag har för vana att använda korta meningar som lösenord till mina nätverk, lätt att komma ihåg och svårt att gissa/knäcka. Köpte en Tiny igår, men den verkar inte klara av att hantera lösenord med mellanslag i. Om jag anger lösenordet "Skrivbordet i rummet" i web-gränssnittet så godtar den det, men det lösenord som faktiskt sparas och används är "Skrivbordet", allt efter första mellanslaget klipps bort. Finns det något vis att komma runt den här begränsningen?

2

Sv: Mellanslag/blanksteg i WPA-nyckel

sajjen skrev:

Jag har för vana att använda korta meningar som lösenord till mina nätverk, lätt att komma ihåg och svårt att gissa/knäcka. Köpte en Tiny igår, men den verkar inte klara av att hantera lösenord med mellanslag i. Om jag anger lösenordet "Skrivbordet i rummet" i web-gränssnittet så godtar den det, men det lösenord som faktiskt sparas och används är "Skrivbordet", allt efter första mellanslaget klipps bort. Finns det något vis att komma runt den här begränsningen?

Skriv understreck _ i stället för blanksteg ("mellanslag").

/Bengt

Bengt Österdahl, Gustavsberg

3

Det är så jag har gjort nu, men jag skulle vilja kunna använda blanksteg. Har funkat utmärkt på alla andra routrar jag har använt.

4 Senaste redigerad av cii (2011-10-28 19:40:16)

Det där är ännu en bug i mjukvaran.  Har varit där hur länge som helst.  Märkligt nog, Dovados utvecklare har inte lärt sig hur man parsar encodade strängar från html-formulär än hmm

Free your mind, and your OS will follow.