26

Sv: Ny firmware, 5.0.12

Men snälla rara Dovado, vad är detta för jävla skämt ni säljer... Jag köpte en 4GR till mitt Tele2 mobila bredband, å suck att jag inte googlade produkten innan jag köpte den. Har väl aldrig varit med om em sämre produkt, ISP'er har 99% uptime annars blir det vite, men ni tycks ha inställningen att eran priodukt har all rätt i världen att hänga sig när som och användaren skall finna sig i att regga support ärenden och starta om den i tid och otid.

Jag har senaste firmwaren installerad, 5.0.12 och modemet E398 från Tele2. Från ny gick den ca 6h sen började helvetet, tydligen kan skiten hänga Wlanet oberoende från 3G kopplingen, så man vet inte riktigt vad som händer, men boota om skiten så snurrar det 10min till någon timme igen... Å iPhone appen ni har, varför? när skiten startar om så får den nytt IP, så eran fantastiska iPhone app funkar mellan 10min till någon timme...

När tänker ni lösa problemet? å ja problemet är en väldigt massa men det skiter jag i som slutkund, jag vill ha en fungerande produkt!

27 Senaste redigerad av Micke (2011-10-26 16:30:16)

@ Rrambo

Samma här --> System Up Time: 8 days 02:31:19...keine Probleme  wink

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

28

Toker skrev:

Jag har senaste firmwaren installerad, 5.0.12 och modemet E398 från Tele2. Från ny gick den ca 6h sen började helvetet, tydligen kan skiten hänga Wlanet oberoende från 3G kopplingen, så man vet inte riktigt vad som händer, men boota om skiten så snurrar det 10min till någon timme igen...

När tänker ni lösa problemet? å ja problemet är en väldigt massa men det skiter jag i som slutkund, jag vill ha en fungerande produkt!

Jag har samma setup som dig (d.v.s. samma firmware, modem, operatör). Jag har också testat allt:
* firmwareuppgraderingar
* factory resets
* timers

Men problemet kvarstår.

Enligt Sam (Dovado) skall det tydligen komma någon fix på detta, dock inte sagt när. Man får ju hoppas att den här problematiken prioriteras framför andra fetaures?

29

Jag kör
4gr - .12 fw
E398
Tele2

Funkat utan connection tracker bra länge nu.
Skrivit en tråd om det, ang störning 398 - router.
men efter fixat det så funkar det, 398 verkar vara känsligt.

30

Toker skrev:

Å iPhone appen ni har, varför? när skiten startar om så får den nytt IP, så eran fantastiska iPhone app funkar mellan 10min till någon timme...

Detta är ju faktiskt det enda som är bra med routern ihop med en Tellstick. Du kan inte klaga på Dovado när du inte kan klara av att fixa ett konto hos t.ex dyndns.org och ställa in det i routern. Man bör åtminstone ha lite kött på benen innan man spyr ut sin galla oavsett hur dålig produkten är.

31

Vi har instruktioner på hur man fixar sånt på http://www.dovado.com/apps

Läs på "Guide - How to set it all up"

Tack

32 Senaste redigerad av Arof (2011-10-27 14:26:17)

Har hårdkört min TP-MR3420 under ett dygn o vips är tidigare Dovado problemen borta. Har satt på antenner med bättre gain så nu är WAN räckvidden OK, dubblad. Kostade med frakt 470 Kr. Omfattande User Guide finns att ladda ner från nätet. Man gör sina misstag men Clas har 3 års garanti.
Jag skall tillägga att MR3420 inte kan anslutas mot 4G utan endast 3G och 3.5G.

33

Arof skrev:

Har hårdkört min TP-MR3420 under ett dygn o vips är tidigare Dovado problemen borta. Har satt på antenner med bättre gain så nu är WAN räckvidden OK, dubblad. Kostade med frakt 470 Kr. Omfattande User Guide finns att ladda ner från nätet. Man gör sina misstag men Clas har 3 års garanti.

Det låter bra att det fungerar med TP-link.
Man börjar tappa hoppet på att Dovado ska lösa problemen med hängningarna/krasherna utav 4GR.
2ggr i går så kunde routern inte koppla upp sig mot internet igen, full strömförsörning till modemet men lampan till USB porten var släckt  sad
Vi är många som har problem och sitter vackert fast med denna router  mad
Har börjat se på TP-link routern som ett alternativ.

34

Har ni som har problem med usb på 4gr provat den andra porten ?

35

Har också problem, den har hängt sig åtskilliga gånger sen jag köpte den för ca ett år sedan. Har följt debatten här på forumet och gjort alla trick som föreslagits.
Jag fick starta om routern i måndags på strömbrytaren, sen dess har den startat om själv 11 ggr, totalt 29 ggr sen i fredags när jag startade SMS funktionen. I morse när jag skulle gå in och kolla e-posten hade den hängt sig igen, vilken tid vet jag inte. Jag kom inte in i den via webben så jag kunde inte tanka hem nån loggfil. Medan jag sitter och skriver ett mail så hänger den sig helt så att både LAN och WLAN går ner.
Kan väl inte säga att jag är nöjd med produkten.

Dovado 4GR
Telenor Mobilt Bredband
HUAWEI E398 modem

36

G-Man skrev:

Har ni som har problem med usb på 4gr provat den andra porten ?

Kör med USB 2 porten nu. Har provat detta innan utan att det har hjälpt.
Idag när den hängt sig så lös inte lampan för USB porten som modemet satt i med den andra lös som det inte var nåt kopplat till...

Dovado 4GR
Telenor Mobilt Bredband
HUAWEI E398 modem

37

Så där ja nu hängde sig möget igen.
problemet är routern,detta är inte acceptabelt längre  sad

38

Jag kör helt utan bells&wistles som 3g router.
inga problem.

Facktory Reset, Updaterad till 12, sedan reset till factory, adderat apn och pin.

Ingen connection tracker osv.

Funkat problemfritt, alla problem verkar komma av modem/operatör - eller att routern ej fattar att modemet är nerkopplat, men det borde contrack fixa, då jag provar stabiliteten så är den avstängd.
Då jag inte vill betala för sjuhundra sms om det strular så allt dyl även avst, bara ren router, använder enbart wifi med wpa2, ej några tp uttag.

Inga problem för mig ivf.

Routern jag använder är trasig, ena usb porten är död, därför inga fjällstick eller nas osv...

Routern står svalt/kallt.

39

Kör också min med rena inställningar efter factory reset, inget extra lull lull, men den hänger sig ändå

40

thomson69 skrev:

Kör också min med rena inställningar efter factory reset, inget extra lull lull, men den hänger sig ändå

Kör du med enbart wlan ? Som jag

41

Japp,inget trådbundet

42

Jag hade stora problem med omstarter tidigare och dessutom verkar 4GRen dödat två modem för mig (de fungerade först i datorn, sedan ett kort tag i routern sedan inte alls). Är inne på mitt tredje modem, alla Huawei E122 från 3 och innan jag tog det i bruk uppdaterade jag till .12 och nu rullar det på. Någon enstaka omstart på ca 2 månader bara. Däremot slutar modemet ibland ta emot sms vilket är mycket irriterande eftersom även jag fjärrstyr mycket prylar.

Fick idag ett E353 från 3 men det visade sig inte fungera så det hoppas jag verkligen det kommer stöd för i nästa fw.

43

Sam skrev:
gunnark skrev:

Har testat både 5.0.5 och 5.0.12 med Huawei E353 med tre abonemang.
funkar inte, någon som fått det att fungera

Det visar sig att det finns tydligen två olika versioner av E353. Det ena innehåller nånting som heter HiLink, och andra gör inte det. Vi stödjer den som inte har det; och heter Huawei E353s-2. Den med HiLink heter E353Ws-2. Vi väntar på instruktioner från Huawei om hur man kan gå runt/stänga av HiLink. Ny funktion tydligen.

har ingen nyheter og komme med? Vile vært kjekt om det var mulig og FW bort Hilink eller om det kommer noen andre løsninger ? smile