Sv: Den stora samlingstråden för 4GR probem - tips
Jag har en UMR i stugan (Roslagen) med Icon505 modem (3G-Telia), trådlöst och Telstick (värmen å lampor) samt 2st Dlink kameror, tuggar å går problemfritt i stugan men startas om 2ggr/dygn med Timer. Telia med ~30% signalstyrka och sällan mer än 1Mbps hur jag än gör eller vilken utrustning/leverantör jag än har. Ser fram emot 4G här.
Har en 4GR hemma (Sthlm) med Telstick (lampor), trådlöst, kamera och NAS och endast ZTE820D 4G för redundans. Snabb å stabil med 100/10Mbps fast och Gigabit hemma. Även rapp med 4G (max 25Mbps) Telia.
Precis skaffat Tiny skall användas med ZTE820D när jag reser med husvagnen (kommer drivas med 12v). Stabil o rapp hemma med 4G o Trådlöst. Men strulat lite med svag signalstyrka med 3G. På Gotland i somras hade jag ZTE modemet (suktade efter Tiny) och trotts att vi satte i skogen och hade 2-3 mil till masten fick jag 4G med 10Mbps. 3G funkade inte alls (Telia, 3, Tele2).
Dovado har varit mycket hjälpsamma (skönt att kunna ha kontakt på svenska) när jag har haft problem och jag gillar grejerna!
- skulle vilja att home-automation fick ett lyft
- uppskattar att nya firmware ger utökad funktionalitet
- skulle även vilja att UMR fick en uppdatering för nyare modem (Huawei367)
- SMS till ZTE820D hoppas jag oxå på