Micke skrev:Har haft den i en vecka nu med en permanent uppkoppling utan ett endaste avbrott! Hur TP-Link har löst problemet vet jag inte, men ärligt talat så skiter jag i det. Huvudsaken för mig är att routern trots timer inte dör i tid och otid.
Exakt! Det är precis det här som är problemet. Det fungerar i datorn och i andra routrar. Men varför fungerar det inte i 4GR? Istället för att sopa problemet under mattan och hänvisa till "factory resets", timers, felaktiga modem, etc. borde Dovado kanske börja felsöka problemet på allvar?
Det är möjligt att så sker just nu? Men man får inte det intrycket när man läser i dessa trådar. Att TINY fungerar bättre beror enbart på en workaround. D.v.s. man stänger av strömmen till modemet när det kraschar samt startar om routern med hjälp av connection trackern. Men det kraschar likt förbannat...
Men varför "kraschar" modemen egentligen i 4GR och inte i någon annan router, laptop, etc? Kan det möjligtvis vara så att man har gjort en miss någonstans (antingen i hårdvaran eller firmwaren)?
Enligt Sam på Dovado var det tydligen på gång nya "coola" features i firmwaren (diskuterades i en annan tråd här på forumet: http://www.mobilabredband.se/forum/view … 694#p26694). Men det är ju skitsamma! Fungerar inte routern på det elementära planet, d.v.s. att kunna uprätthålla en Internetanslutning, spelar det ju ingen hur många coola features det finns i övrigt.
Snälla Dovado! Försök åtgärda problemen istället för att förvandla routern till en liten låda med coola features. Det är en router och då bör den även kunna uppträda som en router i första hand. Coola features är sekundärt i sammanhanget.