Tråd: Svarstid, fördröjning, ping
Godkväll!
Har tittat runt lite i forumet här under dan i samband med att försöka förstå mig på vad en 4G uppkoppling skulle innebära...
Jag har pratat en del med en försäljare på Telenor som är kass på att svara och får inte reda på nåt vettigt.
I alla fall tänkte jag fråga och se om jag får svar;
I dagsläget så har jag en kass uppkoppling på nån gammal koppartråd, långt ifrån någon central. Får som bäst kanske 5-6Mbps ner och 0,5 upp. Jag spelar en hel del spel, och brukar pinga 35-50ms inom landet, 50-80 till servrar i england, frankrike, tyskland etc.
Hursomhelst så är det viktigt för mig att hålla svarstiden nere, helst lägre än vad jag har nu.
Så frågan är väl - hur kan man vänta sig att en 4G uppkoppling funkar i detta avseende? Jag befinner mig i Göteborgs utkant, precis innanför gränsen för 4G täckningen enligt Telenors karta.
Enligt Telenorförsäljaren jag pratat med så ska det inte vara nån skillnad på fördröjning mellan 3G och 4G uppkoppling, vilket verkar gå emot allt jag läst.
Fördelarna med uppkopplingen jag har nu är att det är hyfsat stabilt, obegränsat och inte väderkänsligt.
Tackar för svar!