Tråd: Firmware 5.0.12
Vågar man lägga in denna version?
Jag tänker på det som skrivs i denna tråd: http://www.mobilabredband.se/forum/view … hp?id=3439.
/Bengt
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Firmware 5.0.12
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag tänker på det som skrivs i denna tråd: http://www.mobilabredband.se/forum/view … hp?id=3439.
/Bengt
Uteblivna uppmaningar till att göra det talar kanske för sig själv?
/Bengt
Hej !
Har uppgraderat och upplever inga problem med anslutningen. Kör IPTV via routern så allt funkar klockrent.
E398 från Tele2
Firmware Revision: 5.0.12.5076 official
Firmware build date: 2011-10-06T10:48:08Z
11.209.03.01.56
PS. Har en Dovado TINY
Jo jag uppgraderade min Tiny igår till 5.0.12 och det funkar ua.
E398 som modem (router o modem, Telenor)
--------------------------------
Förmodligen OT för firmwaret !
Nu släpptes precis 4G i veckan där jag bor så jag har en knepig hastighetststrypning, 10/10 Mbits oftast.
Telenor ska skicka ett nytt simkort eftersom serien jag just nu kör med har haft kenpiga fel med hastigheter i 4G nätet.
--
Kör ni med 4G eller 3G, har stora problem att få det att fungera bra med 3G...
Kör ni med 4G eller 3G, har stora problem att få det att fungera bra med 3G...
Låser jag mot 3G så är det usla hastigheter ....däremot auto 3G/4G så låser routern mot 4G och hastigheten blir 10/10 Mbits.
Pratade med supporten ett par gånger och allt ser OK ut däremot så kollade snubben mitt simkort och skulle skicka ett nytt.
Jag befinner mig i Gävle där då 4G nätet kom upp i veckan.
Ok, jag kör endast med 3G via telenor. 32mbit Max. Får ca 20/2. När det fingera är bäst att tillägga...krånglar mer än det fungerar.
Ok, jag kör endast med 3G via telenor. 32mbit Max. Får ca 20/2. När det fingera är bäst att tillägga...krånglar mer än det fungerar.
Jo mitt var instabilt som tusan i Maj-Juni men är sedan helt stabil.
Ring upp supporten och be dom kolla din uppkoppling, 020-222222.
Trevik skrev:Kör ni med 4G eller 3G, har stora problem att få det att fungera bra med 3G...
Låser jag mot 3G så är det usla hastigheter ....däremot auto 3G/4G så låser routern mot 4G och hastigheten blir 10/10 Mbits.
Pratade med supporten ett par gånger och allt ser OK ut däremot så kollade snubben mitt simkort och skulle skicka ett nytt.
Jag befinner mig i Gävle där då 4G nätet kom upp i veckan.
Vad får du för hastighet på 4G ?
Jag ligger på 30 Mbit/s in och ca 22 Mbit/s ut, mäter genom att skicka / ladda ned
från en FTP-server som är matad med 30/30 fiberlina.
Vad får du för hastighet på 4G ?
Jag ligger på 30 Mbit/s in och ca 22 Mbit/s ut, mäter genom att skicka / ladda ned
från en FTP-server som är matad med 30/30 fiberlina.
Jo mycket har man "meckat" med men inget slår mobilt bredband....
Jag fick ett nytt simkort idag och det blev inget bättre..... tog då med mig laptopen i bilen och
körde kanske 100m.... 50Mbits... körde några hundra meter till 50 Mbits.... Hmmm
Hem igen och stoppade i stickan i Tinyn och nu hade jag 40/5 Mbits....
Men 2 trådlösa burkar "löpte amok"..... måste vara nåt skumt med WLAN i Tinyn....
Backade firmware till 5.0.11 och nu är det stabilt...
Sista mätningen 55/8 Mbits.....
Mäter bara med Bredbandskollen eller TPTest 5 så slipper jag tjafsa med supporten om otillförlitliga mätningar.
Skumt det här med firmwaret.....??
EDIT... nope WLAN röran återkom....den stationära ansluten med sladd till Tinyn funkar utmärkt men 2 laptops är klart svajjiga....
Discover skrev:Vad får du för hastighet på 4G ?
från en FTP-server som är matad med 30/30 fiberlina.Jo mycket har man "meckat" med men inget slår mobilt bredband....
Jag fick ett nytt simkort idag och det blev inget bättre..... tog då med mig laptopen i bilen och
körde kanske 100m.... 50Mbits... körde några hundra meter till 50 Mbits.... HmmmHem igen och stoppade i stickan i Tinyn och nu hade jag 40/5 Mbits....
Men 2 trådlösa burkar "löpte amok"..... måste vara nåt skumt med WLAN i Tinyn....
Backade firmware till 5.0.11 och nu är det stabilt...
Sista mätningen 55/8 Mbits.....
Mäter bara med Bredbandskollen eller TPTest 5 så slipper jag tjafsa med supporten om otillförlitliga mätningar.
Skumt det här med firmwaret.....??
EDIT... nope WLAN röran återkom....den stationära ansluten med sladd till Tinyn funkar utmärkt men 2 laptops är klart svajjiga....
Jag får bra hastighet över wifi med min Tiny och E398, har senaste mjukvaran då det inte fungerade med mjukvaran som fanns på routern vid köp.
Jag får bra hastighet över wifi med min Tiny och E398, har senaste mjukvaran då det inte fungerade med mjukvaran som fanns på routern vid köp.
Jo nu har jag fått ordning på mina pryttlar.....
Aktiverade 40Mhz som bandbredd och det blev mycket bättre, sen bytte jag kanal några gånger för WLAN, slutade med kanal 7 (kommer inte ihåg vad det var som default)
Funkade ua, sen bytte jag till senaste fw, 5.0.13 ua igen
Ikväll hittade jag nya drivare till mitt Atheroschip i laptopen (vilket inte är det lättaste) och nu funkar det utmärkt
50/5 Mbits i snitt på den stationära, 15/3 Mbits med min stationära, min dotter har inte klagat så hennes lapotop mår nog bra.....
Men.... nu kommer värmen, får se hur det utvecklas.....
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Dovado » Firmware 5.0.12