Ok, min story om 5.0.12 då:
Uppgraderade till 5.0.12 igår. Direkt efter uppgraderingen fick jag kontakt med routern men efter att ha brutit strömmen med strömbrytaren så var det efter uppstart igen helt omöjligt att få kontakt med den. Den dök upp bland de trådlösa nätverken på min Mac, men det gick inte att ansluta. Provade starta om både datorn och router ett par gånger, men det gick ändå inte.
Efter nollställning av routern till fabriksinställningar så fick jag kontakt med den, men det gick oerhört långsamt (ungefär som att ansluta med 14.4-modem, om någon minns hur det var). Jag lyckades komma till loginsidan, men det var allt.
Så: ner till förrådet och hämta upp en TP-kabel, och efter att ha kopplat den mellan dator och router så kom jag åt den direkt. Ställde in allt i routern och eftersom det inte ville fungera med det trådlösa innan så gick jag loss på diverse inställningar. Ändrade Region till Japan och ändrade kanal till 13. Ingen aning varför nu detta skulle hjälpa, men efter det så tuffar routern på som aldrig förr. Varit igång iaf 12 timmar nu utan problem. Ansluter med 1 Mac Mini, 1 iPhone, 1 iPad. Än så länge nemas problemas.
Har inte vågat pilla med fler inställningar ännu. Ska sätta in Tellsticken efter helgen och våga mig på ev. andra inställningar.