Sam skrev:Efter 4 år av att deltagit på detta neutrala, öppna forum (har över 2000 posteringar själv);
Kudos för deltagandet och de 2000 posteringarna. Har du någon statistik på hur många av dem gjorde faktiskt nytta?
Sam skrev:vi bryr oss mindre om bad image
Det synes.
Sam skrev:än kunder som får svar direkt av sin produkt leverantör.
"Factory default och omkonfigurera manuellt."
"Reboot, reboot, reboot."
Tack
Sam skrev:Hur bra en produkt kan vara, det kommer alltid finnas folk som tycker inte det och vill vädra ut det i det öppna.
Där har du tyvärr missat något viktigt. "bra produkt", "alltid finnas folk" och "tycker inte" har inte så mycket med saken att göra.
Håller vad den lovar och rätt pris hade nog passat bättre in.
Sam skrev:Så länge folk diskuterar våra produkter (på gott o ont), så lär VI oss mycket också. All feedback is good feedback.
Du säger det. Och vilken nytta drar VI (icke Dovado anställda) av det?
Och nu kommer ursäkten:
Sam skrev:Och sanningen är den att våra produkter är aldrig färdiga eftersom det byggs nya inlägg till firmwaren hela tiden.
Det är viss skillnad mellan "aldrig färdiga" och icke funktionella, vilket de allra flesta talar om på "detta neutrala, öppna forum".
Sam skrev:De flesta tillverkare tycker inte om det konceptet eftersom det skulle kosta mer R än D vad gäller R&D.
Om konceptet går ut på att leverera instabilla och buggiga produkter och till ett relativt högt pris till kunderna, då måste jag säga att jag klandrar de inte.
Sam skrev:4G är inte världens enklaste grej att jobba med tills man har äntligen klurat ut det. Att se andra tillverkare påstå efter mer en 1 år att dom kommer lägga in stöd för 4G på nolltid stämmer inte, eftersom vi vet vilka utmaningar det finns utöver det tekniska; och det är storbolagspolitik.
Här försöker du resa upp rökridåer. Att Dovado lanserar en icke färdig produkt som destabiliserar en redan icke färdig produkt är inget annat än dålig marknadsföring, och bara marknadsföring med hopp att kapa åtminstone en del av marknaden från eventuella konkurenter, inte kärlek till och respekt för kunderna.
Sam skrev:De flesta USB modem leverantörer vägrar jobba med andra router tillverkarna och ge dom stöd i form av drivrutiner, dokumentation och arbetstimmar.
Det kan nog stämma.
Sam skrev:Vi klarade oss för att vi är 100% nischade på MBB sedan 7 år tillbaka när vi började
Där tar du vinsten i förskott. Ni har inte alls klarat er och fortsätter ni på det sättet är hoppet ganska liten att ni kommer att göra det, men överaska mig gärna.
Sam skrev:och sedan för att jag är en envis jäkel. ;-)
Jag tycker det också, men förmodligen inte så som du menar det.
Free your mind, and your OS will follow.