Tråd: Låg hastighet / Ingen HSPA+?
Hejsan!
Har precis skaffat en TINY och älskar den än så länge, men kombon Huawei E367 och TINY ger mig lite huvudbry.
Har ett "upp till 32mbit/s"-abbonemang hos danska 3 och med modemet direkt i datorn (58% signal HSPA+) får jag ut drygt 12mbit/s. Helt okej med andra ord. När jag fick min TINY så ställde jag det i fönstret för att få ännu bättre signalstyrka och snabbare hastigheter - trodde jag.
TINY rapporterar nu 96% signalstyrka (ibland 100%) vilket inte är så konstigt då jag har fri sikt till masten (ca 100m) från mitt fönster. Men kör jag ett TPtest så blir det alltid max 7,2mbit/s ner och 2,1mbit/s upp. Läste lite snabbt på FAQen på dovado.com och har justerat inställningarna enligt tipsen där - fortfarande 7,2/2,1.
Stödjer inte TINY att modemet använder sig av HSPA+ utan bara vanligt Turbo-3G eller gör jag något galet?
Dessutom, min Airport Extreme vägrar att utöka det trådlösa nätverket som TINY skapar via WDS. Finns det några planer på att skaffa stöd för WDS eller är det dags att begrava min Extreme?
Vänliga hälsningar,
Kjell