1 Senaste redigerad av Ulf E (2011-09-20 20:48:36)

Tråd: Hastigheten sjunker, fås tillbaka med koppla ner - koppla upp

Har fortfarande problem med att hastigheten med Tele2/4GR FW 5.0.5 sjunker kraftigt efter att tag. Jag körde en mätserie för en vecka sedan där hastigheten sjönk från typiskt 18/5 till 3/4. Lösningen är att koppla ner och koppla upp igen. Sen har jag full hastighet igen.

Detta mönster har även gällt hela denna vecka, och så sent som för 10 minuter sedan. Problemet finns på båda mina datorer med Vista resp XP Jag tror mao att felet sitter i Windows eller i min 4GR.

Någon som känner igen detta?

2

Sv: Hastigheten sjunker, fås tillbaka med koppla ner - koppla upp

Har samma sak med dovado umr, 4gr, 3gn, tiny samt linksys och även edimax ,6200nl osv....
Modem diverse modeller huawei och sierra

Ny uppkopplad = högre prio i tele2 nät…
Eller vad........

Var inget fel enl t2 support, dvs ska vara så..

101

3

Samma problem här. Precis samma set up, Tele2/Huawei398/4GR/5.0.5 och hastigheten har efter ett litet tag gått ner till nånstans kring 2-4/1-3. Dock sker inte detta om jag kopplar den direkt till datorn (har iofs Mac men det skulle vara högst osannolikt att det har med datorns programvara att göra, inte minst då jag får samma resultat på iPhone och iPad och du Ulf E på Win)? Dessutom kommer jag aldrig upp i snabbare hastighet än absolut max 30/10 då modemet är kopplat till Dovado 4GR medan jag inte sällan kommer upp i 70/15 (senast igår) när den istället är kopplad direkt till datorn. Dessutom behöver jag ofta starta om routern då man helt enkelt inte alltid kan koppla upp sig mot den och få internet uppkoppl. När kommer ny firmware?

4 Senaste redigerad av Ulf E (2011-09-25 08:59:49)

G-Man skrev:

Har samma sak med dovado umr, 4gr, 3gn, tiny samt linksys och även edimax ,6200nl osv....
Modem diverse modeller huawei och sierra

Ny uppkopplad = högre prio i tele2 nät…
Eller vad........

Var inget fel enl t2 support, dvs ska vara så..

101

Vill förtydliga mitt inlägg högst upp. När jag skrev koppla ner menade jag koppla ned mig *mot routern* i windows. Modem med routern hänger kvar mot mast.

Jag misstänker som sagt att någon inställning i min 4GR inte är optimal. (Jag har gjort factory reset efter uppgraderingen till 5.0.5)

5

Jag har samma problemet, trycker jag på knappen på datorn för att stänga av wlanet och sedan på igen så får jag tillbaka hastigheten.

6

Prova koppla ner och sedan upp wifi i wintendo om det hjälper.
Jag har även ej windows.

Nått ej 100

7

Jag har samma problem! Läste någonstans om att man factory-reseta routern efter att man uppgraderat den, får se om det hjälper.

8

Nej det hjälpte inte...

9

Det hjäpte inte för mig heller.