Tråd: Dagens bästa mobila 3g bredband för online spel?
Hej
Bor i centrala Linköping, och har nu för tillfället 3 Mobilt bredband bas surf (upp till 6 mbit).
Har ca 70% signal då jag använder 2 usb förlängningssladdar och dosan ligger jättenära fönstret.
Vill spela online spel, men det går inte på grund av att uppkopplingen är i stort sätt oanvändbar att spela på mellan klockan 10.00-23.30. Det är alltid 150+ ping, som inte är något som helst problem, då jag spelar bara Leauge of Legends, WoW, HoN, alltså strategispel, där svarstiden och pingen inte är lika viktig som i till exempel skjutspel.
Problemet är att det blir helt galna "lagspikes", alltså pingen håller 150, för att plötsligt hoppa upp till 600-2000+ och gubben vägrar utföra några som helst saker när jag clickar, utan gör sitt eget helt enkelt (Lag). Detta kan hålla sig i 5+minuter, och oftast blir omgången en förlust pga detta.
Ibland funkar det okej i 10 min, för att sedan komma upp i 2000+ ping igen, och då kan det hålla sig enda fram tills sena kvällen.
23.30->10.00 står pingen konstant på 80, och kommer aldrig upp och då förekommer aldrig något lag eller spikes (självklart mindre belastning på natten) .
Vill helst också kunna spela på dagen utan spikes, och undrar om det är någon som har koll på vilket bredband (kontant, ska ej täckna abonemang) möjliggör att spela strategispel under dagen?
Telenor?, Tele2?, Telia?
Har verkligen testat allt möjligt när det gäller positionering av modemet, mjukvara, inställingar etc, men ingenting verkar göra någon skillnad .
Alla svar uppskattas.