1

Tråd: Dålig hastighet Dovado 3GN - HUAWEI E372

Hej

Har precis fixat bredband från TRE samt ett Dovado 3GN.
USB sticka direkt i dator = 20-22 MBit
USB sticka i Dovado 3GN = 2MBit
Har uppdaterat till senaste firmware i 3GN.
Vad ska jag göra för att förbättra hastigheten med 3GN?

2

Sv: Dålig hastighet Dovado 3GN - HUAWEI E372

Kontakta oss på http://www.dovado.com/contactsupport

Tack

3

Insåg att min router verkar bete sig ungefär så också... hastigheten är väldigt varierad när jag kör med routern, vilket jag trodde berodde på mottagningen, eftersom det känns som att föresättningarna för routern själv är ganska konstanta.

Försökte kolla en grej på SVT play idag, och efter att ha pillrat med routern ett tag, som inte kunde få mer än 0.4 mbit, så kopplade jag modemet i en laptop istället, och fick mellan 5 och 10 mbit.

Om du kommer fram till något med hjälp av supporten så får du gärna dela med dig.

4

Vad exakt har du pillrat med i routern? Jag tolkar 0.4 Mbps som egentligen 384kbps, dvs basic 3G/ UMTS (ej "Turbo-3G").

Vilket APN använder routern? Vad har du för firmware på den? Har du provat routern någon annanstans än där du testar nu?

Skcka gärna in ett ticket du med. Jag kan förstå om du fick max 50%, men enligt det du beskriver så är det nånting helt annat.

5 Senaste redigerad av ruva (2011-09-14 17:26:15)

Jag har också E372 men får bra fart genom Dovado. Mellan 8-15 Mb/s med 70% signalsyrka men nedgraderade just från 5.0.9 till 5.0.6 . Jag har för mig att 3Max inte kopplade ner sig lika ofta med gamla FW. Särskilt om jag använder min Ipad. Får se om det är så. Återkommer så fort jag tappar Internet igen.

Just nu med FW 5-0-6
http://www.speedtest.net/result/1482881175.png

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

6

Nej, ingen tapp av Internet ännu efter nedgraderat FW.

4G Tre
Fiber 1000 Mbps

7

Fortfarande inget tapp av Internet efter ner-gradering till 5.0.6
(Med tapp menar jag att jag fortfarande har grön signal men inte kommer ut med webbläsare)

4G Tre
Fiber 1000 Mbps