Tråd: Allvarlig varning för Tele(FELE)2
Jag vill på fullt allvar kraftigt varna för Tele2s sätt att hantera en kund som ångrar sitt val. Det tog mig två månader att få dem att till slut acceptera min ånger. Vi ångrade redan dagen efter det mobila bredbandet kommit då vi insåg att vi inte hade den täckning som Tele2 enligt sin täckningskarta skulle ha. Då vi omedelbart ringde och ville ångra så var de på kundtjänst inte längre lika smörlena i munnen som då vi beställde. Vi bollades hit och dit för att sedan bollas bort helt och hållet. Vi ringde igen och samma sak, gång på gång var det likadant. Vi skickade skriftliga brev två gånger till Tele2s ledning på huvudkontoret i Stockholm utan något svar eller engagemang. Till slut var det en dam på kundtjänst som ändå lovade att skicka en retursedel och den kom i en låda som vi var tvungna att hämta ut på vårt utlämningställe. Vi skickade allt i retur väl nedpackat och hoppades på att det hela skulle vara avslutat. Men icke... En vecka senare kom det en faktura på hela kalaset. Vi ringde tillbaka och de bekräftade att returen kommit till dem, och att fakturan var en miss. Någon vecka senare ringde vi och kollade statusen på denna faktura, nä då, den var kvar i systemet, men denna gång skulle man minsann ta bort den. Till slut efter många svåra samtal togs den bort och då vi krävde det gång på gång fick vi till slut en bekräftelse på att den var makulerad och att vi inte var skyldiga dem något.
Jag lovar att jag hellre skulle dö. än att en enda gång till behöva utsätta mig för Tele 2,s personliga aggressioner, och förakt. Vad som helst skulle vara lindrigare. Så än en gång en STARK VARNING FÖR TELE(FELE)2