Sv: Anslutningsproblem med Dovado och Tele2 4G.
andy78 skrev:Och vad fick du för svar när du provade?
Om jag inte får det att fungera i dovadon igen och tele2 hänvisar till att de inte supportar den så msåte jag antingen byta router eller Telco.
Men som jag sa det är ju märkligt att båda routrar kan fungera i 1 månad med 4g utan problem, för att sedan krångla.
Hänvisade även till att detta är 2011 och Man har en anslutning till internet som används av flera datorer, telefoner, plattor m.m.Man kan inte sälja 4G och säga du kan bara ha det i datorn, vill du ha det i flera så måste du köpa ett nytt abonnemang 399 kr / 18mån.
I så fall är detta inget för företagskunder med fler än en (1) anställd.
telia sa att jag bara fick använda det till EN dator, annars skulle jag beställa ett till... men sa sedan att det var fri surf utan begränsningar i nästa mening - telia var obegripliga.
tele2 sa att det var avsett till en dator, något annat stöddes ej.
'men ni säljer router'
den är till 3g fick jag som svar.orkade inte tjaffsa mer med den stackarn;) och jag hade annat att göra och det jag ringde om egentligen var klart.
Hälsa Telia att de kan glömma företagskunder med AB som vill använda det som permanent koppling då de oftast är mer än 2 anställda och det innebär oftast minst 2 datorer.
Och är de bara en anställd så finns det ofta mer en dator som ska anslutas tex smartphone surfplatta etc.
Är inte förvånad över "Telia tänket" de ser vad de vill se genom en dassrulle.