26

Sv: 4gr, en dyr dörrstopp?

Efter jag gort en factory reset så har det blivit mycket stabilt med uppkopplingen. Connection tracker fungerar som den skall nu
redial and restart efter tre misslyckade försök och den kopplar upp sig automatistk igen!! smile

E367/E398 Telenor/ Dovado 4GR /Tp-link mr3420

27

Tycker fortfarande att denna produkt är helt kass!.

Hoppas det snart kommer någon ny leverantör som kan ge samma resultat via en router som lokalt kopplad USB dongel.
Dovado säger att man erbjuder 300 Mbit trådlöst (WI-FI fungerar.........., men inte om du stänger dörren :-( eller är mer än 3 meter från routern)
Dovado säger att man erbjuder LAN via Gbit? hur kan det komma sig att denna koppling fungerar än sämre än lokalt kopplad 100/Mbit ?

Gör inte samma misstag som jag har gjort..........att köpa denna dörrstopp!!!

/Still pissed :-(

28 Senaste redigerad av Arof (2011-09-23 09:21:03)

Hej
Jag vet inte om 4GR fungerar som dörrstopp heller. När jag är kopplad via dovado mot internet sjunker hastigheten till ca 2/3 av 1820 direktkopplad till en MAC. Likaså är räckvidden på WIFI mycket begränsad. Antennerna borde vara ansluten till en koaxkontakt och kunna bytas till en med bättre gain. Borde finnas någon funktion som visar var midjan i överföringen sitter. Det viktigare att se modemets signalstyrka för mottagaren i realtid på datorskärmen än GPS o fjärrstyrning. Få grundfunktionen att fungera. Kan någon på forumet rekommendera en switch som inte har en smal midja. < 10 MBit/s borde inte vara en för hög hastighet att hantera även för en router.
Hälsningar
Curt

29

Hej samma här hålde på med   en dovardo 4g på tre fick aldrig den att funka hur kan dom sälja den fortfarande.det var synd för jag gilla den med ljustyrningen.

Har idag en Huawei b260a tele2  fungerat sen jag sätte in den.

Mvh Kent Bergqvist

30

Har svurit sedan Maj då jag köpte dovados 4GR med hastighetsproblem lämnar ca 2/3 av modemets kapacitet på 3G  som inte har kunnat avhjälpas på kortare tid.
Har läst på flera forum där det mest handlar om problem med dovado produkter ex WIFI räckvidden där antennen på dovado skulle vara ansluten till en SMA kontakt. USB kontakterna för nära varandra så man kan endast får plats med modemet om man inte har förlängningskabel, nu åtgärdat.  Nu problem med uppgradering där man billigt och tämligen enkelt kan ladda programvaran i ett temp minne kolla checksumman och om den är rätt lägga över programmet i arbetsminne. Enkelt hade också varit att man laddat uppgraderingen via USB. Skall ett företag överleva MÅSTE kvaliteten vara sådan att man inte behöver ta hand om problem istället för att förbättra och vidareutveckla. Jag måste säga att kundservicen har varit bra och tur det då problemen är så stora för en liten produkt. Hade jag läst på flera forum innan jag köpte dovado hade det blivit en annan 3G router. Konsumentprodukter skall vara enkla och idiotsäkra.
Har hittat TL-MR3420 till 1/3del av priset!!!! Skall återlämna modemet till Kjell&.... och köpa ett nytt till 1/3 del av dovados pris. Antar att om något år finns det flera tillverkare på 3,4G switchar istället för routrar.

31

Curt, vad är det för firmware, operatör och APN du använder på ditt E1820?

Tack