Tråd: Program som ser vilken mast man är uppkopplad till??
Hej!!
Som rubriken säger......???
Har läst om det på forumet för ett tag sedan men kommer inte ihåg vad det
hette!!!
Mvh
Claus J
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Allmänt operatörer » Program som ser vilken mast man är uppkopplad till??
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej!!
Som rubriken säger......???
Har läst om det på forumet för ett tag sedan men kommer inte ihåg vad det
hette!!!
Mvh
Claus J
En enkel lösning är att söka efter 3G och GSM på android. Det finns ett stort antal appar som triangulerar masterna. Efter ett tag ser man vilka master man är uppkopplad mot. Har hittat master som jag inte trodde fanns i närheten med de apparna :-)
Hej!!
Tack för svar!!
Passar ju helt perfekt då vi får hem våran Samsung Androidsurfplatta med 3G nästa vecka!!
Ska bli MKT spännande!!
Parfekt "närtantenjobbarnattenolillensoverpill"
Tack igen!!
MVH
CJ
Signal radar, signal Maps är ett exempel på program.
Finns det några program som gör samma sak för windows eller mac? Vill kolla det från dator och inte telefon.
Nja, med tanke på att vissa operatörer slarvar med inställningarna på masten kommer du att få felaktiga data med information om master som ligger 150 km från dig och liknande. Anledningen till att jag föreslog appar för telefonen är att du ofta har GPS i dessa vilket gör att appen kan triangulera masterna och på så vis visa vilken mast du är uppkopplad på. Är du på samma plats med datorn kommer den att koppla upp sig på samma master. Sen är det klart att när du väl har triangulerat masten har du dess ID och då är det bara att googla efter ett program som visar mastens ID så vet du.
sedan funkade dom bäst på gsm master när jag provade.
Det fungerar "bäst" på GSM-master, men rekommenderar att prova lite olika. Har kartlagt alla Teliamasterna i närheten utan större problem, såväl vad gäller 2G och 3G.
Denna använder jag, fungerar bra.
https://market.android.com/details?id=d … rch_result
Network Signal Info som discovery reccar
Nån som kan tipsa om nått program till iPhone?
Har testat Pollution men det funkar inte.
Det är mycket som inte fungerar på Iphone :-)
Jag är också intresserad av detta på min iphone men hittar inget.
edit: hittade prog. "Signal" på Cydia så det blev till att jailbreaka den här gången
Fråga: Kan man göra detta på sin bärbara pc med usb-modem, eller blir man rådlös utan gps?
Prova detta på iPhone:
*3001#12345#*
Enter this value and Press the “Call” button. This code will display some internal operating information relating to the network of cells and signal strength.
Funkar inte med OS4 på iphone, man får inga värden.
Funkar här. Firmware 4.3.5
Här 4.3.3 funkar men wifi måste vara av
Har 4.3.2 på min 3GS och det har ingen betydelse om wifi är av eller på.
Mycket bra feature Sam, nu gäller det bara att lära sig tolka mätvärdena
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Allmänt operatörer » Program som ser vilken mast man är uppkopplad till??