Bolmis skrev:Tack svenix, ska kolla den när jag kommer hem.
mcravener: Jag har 4 av 5 staplar 3G signal, ibland ner på 3 och ibland 5. Tanken är ju såklart att få en stabilare signal då uppkopplingen verkar påverkas mycket ifrån 5 staplar (8-18 Mbit/ner) ner till 3 staplar(0.5-5 Mbit/ner).
Fråga: Om jag sätter min E398 i fönstret och får signal mellan 3 - 5 fullt, tror ni en liten antenn få in stabilare signal på samma plats?
Jag fick tipset att minimum två pinnar i mobilen (ca min 25%) för att det ska löna sig med en rundstrålande antenn. Jag har 0-2 staplar så min rundstrålande gav ingen effekt (mycket riktigt), men du har en rätt stark signal, så det kan vara värt att testa. Rundstrålande antenner är billigare än riktade d:o, så det kan vara kul att experimentera lite med en sån.
Sen finns ju aldrig några garantier, för om masten t ex är mycket belastad av många användare, hjälper det inte hur bra antenn man än har.
Men om du skaffar en rundstrålande så arbeta med placeringen av denna. Jag fann att http://www.kjell.com/ hade bra häftande kardborrband som gjorde att jag kunde sätta upp min router på listen 1.5 meter ovan fönsterbrädan. Borde funka på en rundstrålande också kan tänkas