1 Senaste redigerad av avalancher (2011-08-15 09:30:11)

Tråd: Routern ber om ny pinkod hela tiden?

Först måste jag säga - tack för hjälpen ifjol och jag har varit supernöjd med min Dovado ett helt år, en helt ny värld som öppnats med vettig uppkoppling!

Igårkväll så började det strula - hade Tele 2 simkort i, plötsligt bad den om ny pinkod, jag uppgav den, samma sak igen. Jag tog ur simkortet och satte det i ett vanligt modem i datorn, där bad den om puk-kod och ny simkod, vilket jag gjorde så jag trodde det var strul med simkortet. Så idag när jag ska köra igång igen samma sak, så jag testade med Telenors simkort (har dubbla abonnemang pga den dåliga täckningen här, om ni minns). Ändrar alla uppgifter, startar om, så vill den ha en ny pinkod igen! Och igen! Får inte igång den, mycket frustrerande, är det något fel? Ja uppenbarligen, men allvarligt? Vad gör jag? Har fortfarande inte gått ett år så garanti finns säkert kvar, men hoppas det finns enkel lösning? Ber den upprepat om pinkod på två olika simkort så är det ju vajsing nånstans.

Mvh
Linda

2

Sv: Routern ber om ny pinkod hela tiden?

Hej.

Har du provat att göra en factory reset av routern?

3

Sv: Routern ber om ny pinkod hela tiden?

Det är inte routern, jag kom på den lysande idén att pröva ett annan modem (vanligt Huawei skit-modem), och då funkar det. Det är alltså mitt svindyra Sierra modem som krånglar, utan garanti : ( Jag får öppna en ny tråd på annan forumdel. Borde jag ju fattat att routern inte ska ha problem med pinkoderna...